خبرگزاری کار ایران

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان مطرح کرد؛

تشریح اقدامات قوه قضائیه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۶۴

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان به تشریح اقدامات قوه قضائیه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سیاری معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان درباره پیشگیری از زمین‌خواری و ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گفت: روستای زیارت حدود ۲۰ سال رها شده بود، خانه‌های غیرمجاز بر تپه‌ها و مستثناعات بدون اصول مهندسی ساخته شده است.

 

وی یادآور شد: یکی از مسیرهای جلوگیری تخریب بود، هشدارها و اخطارها داده می‌شد اما کسی توجه نمی‌کرد و زمانی حکم صادر می‌شد که ساخت و ساز تمام شده بود و گاهی تخریب با مشکل مواجه می‌شد به دلیل این‌که روی کوه بود و باید دستی این کار صورت می‌گرفت و از سوی دیگر هم نارضایتی مردم را در پی داشت، اما بعد از بررسی‌های فراوان قرار شد ساخت و ساز از پی متوقف شود و پاسگاهی در تنها ورودی راه زیارت گذاشته شد تا جلوی ورود مصالح گرفته شود مگر در مواردی که مجوز داده شود. از سوی دیگر مطرح شد که شاید از طریق دیگر مصالح وارد شود که دوربین ۲۴ ساعته کار گذاشته شد.

سیاری خاطرنشان کرد: گاهی به دلیل بافت روستا نیاز به ساخت و ساز مجوزدار می‌شود که افراد از دهیاری روستا و بنیاد مسکن مجوز دریافت می‌کنند. بنیاد مسکن در این زمینه‌ پیش‌بینی می‌‌کند ساخت و سازهای مجوزدار و پروانه‌دار چه میزان مصالح نیاز دارند. نامه به دهیاری زده می‌شود و ساخت و ساز رصد می‌شود.

وی با بیان این‌که ورود مصالح ثبت می‌شود بعدا هم باطل می‌شود و در هر ورود و خروج مجوز جدید داده می‌شود، عنوان کرد: برای خود اهالی هم ما به بنیاد مسکن اجازه نمی‌دهیم بلکه پرونده به دادستانی ارجاع می‌دهیم که با حضور نماینده کار انجام‌ شود. تمام افراد همکار حاضر در ایستگاه ناهارخوران باید ورود و خروج خود را ثبت ‌کننند. اما در روستای زیارت ساخت و ساز از پی نداریم، ممکن است برخی از سازه‌ها نیمه تمام باشد که با مجوز ورود مصالح صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز