خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تکلیف حج عمره سریعتر مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۵۷۹

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کربلا تشکیل شد و ضمن بررسی چگونگی خدمات‌رسانی اربعین، بر ضرورت تعیین تکلیف عمره تاکید شد.

به گزارش ایلنا محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در این نشست، با بیان اینکه با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح دولت و ستادهای مردمی، امسال کار خدمت‌رسانی به زائران تسهیل شده است، گفت: با ابتکاراتی که صورت گرفت مشکلات بسیاری رفع شد.

وی به اقدامات رییس سازمان حج و زیارت در حج و اربعین اشاره کرد و از نقش حمایتی و راهبری نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و پشتیبانی‌ها از فعالیت‌های سازمان حج و زیارت تقدیر کرد و اظهار داشت: امیدواریم با سیاست‌گذاری و راهبری مناسب بتوان درحوزه اربعین تحول ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه کارهای صورت گرفته در قالب ستاد مرکزی اربعین را قابل تقدیر دانست و گفت: ظرفیت‌های مردمی بالایی در حوزه اربعین وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه تکلیف سفرهای عمره نیز باید هرچه سریعتر مشخص شود، تصریح کرد: ضمن جمع‌بندی آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته در جلسه آینده شورای‌عالی حج، یک پیشنهاد عملی با هدف حل مشکلات فعلی ارائه شود.

وی ادامه داد: امیدواریم مسیر مراسم اربعین با شکوه‌تر و قوی‌تر از گذشته استمرار یابد.

اسماعیلی از حمایت‌های رییس‌جمهور تشکر کرد و گفت: ایشان چند جلسه ستاد مرکزی اربعین را حضور داشت و پیگیر امور بود. با تدبیر ایشان امسال جریان مردمی ورود جدی‌تری به روند مدیریتی اربعین داشت که نتایج مثبتی به دنبال داشت.

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج از ثبت‌نام سه میلیون و ۸۰ هزار زائر در سامانه سماح برای اربعین خبر داد و گفت: از این میان، بیش از ۲ میلیون و ۸۱۰ نفر حق بیمه خود را پرداخت کردند.

وی افزود: موج بازگشت زائران ایرانی سه روز آینده ارزیابی می‌شود؛ لذا هماهنگی و آمادگی‌های لازم در بخش‌های مختلف ضروری است.

سید عباس حسینی، رییس سازمان حج و زیارت از حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین و روند اعزام زائران به عراق در قالب «طرح نوین عتبات» گزارشی داد و تاکید کرد: ایجاد وضعیت بهتر برای زائران در سفرهای زیارتی و توجه به بعد فرهنگی و حفظ شأن و کرامت زوار از اولویت‌های مجموعه حج و زیارت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اتفاقی را که این روزها در سرزمین عراق در جریان است را در طول تاریخ بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: به یاری خدا مردم سرفراز عراق میزبان بزرگترین حرکت آئینی در جهان هستند و به برکت وجود امام حسین (ع) بزرگترین اجتماع بشری در این سرزمین شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین توصیه‌هایی را درباره بازگشت زائران بیان کرد و بر لزوم اطلاع‌رسانی درباره پرهیز از رانندگی در حال خستگی تاکید کرد و یادآور شد: وظیفه همگان حفظ کرامت و شأن زائر است.

نواب با اشاره به نحوه راهبری مراسم اربعین در ایران و عراق، تاکید کرد: برای آنکه مشکلی پیش نیاید و خدمات بهتری به زائر ارائه و کارها روان‌تر و بهتر انجام شود، اطلاع‌رسانی و هماهنگی بیشتر ضروری است.

وی به فعالیت شرکت‌هایی که تحت نظارت سازمان حج و زیارت و در قالب طرح نوین عتبات زائر به عراق اعزام می‌کنند، اشاره کرد و ابراز داشت: تغییرات صورت گرفته ولی کافی نیست، شرکت‌های اعزام‌کننده زائر به عتبات باید فرصت خدمتگزاری را ارج دهند و با افرادی که به دنبال سوء‌استفاده هستند برخورد شود.

نواب افزود: نسبت به ادامه همکاری افرادی که خادم نیستند تجدید نظر شود. در عین حال خادم زائر نیز نباید لطمه ببیند، بلکه باید فعال در صحنه حضور داشته باشد و خدمات مطلوب ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز