خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

خانواده‌هایی که احیاناً دختران فریب خورده دارند باید آنان را از خطر جدی که در دنیا مرتکب زشتی می‌شوند، بر حذر دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۰۴۳

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اربعین پدیده الهی و بدون بخشنامه و بودجه‌های خاص دولتی و یک حماسه، عقلانیت و سیاست جدید فرهنگی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۰ شهریور ماه) تهران، گفت: اربعین حسینی در قله است و در میان ائمه فقط امام حسین (ع) است که اربعین دارد.

وی گفت: اربعین اولین جوانه پیروزی خون بر شمشیر است، این در حالی بود که یزیدیان با قتل عامی که در کربلا انجام داده بودند، مطمئن بودند که دیگر جریان یزیدی، فساد و گردن کلفت، مانعی بر سر راه ندارد.

صدیقی تصریح کرد:  سنگر مقابله با فتنه یکی از سنگرهای حفاظت در جمع امت اسلامی است  لازم است در مقابل فتنه همواره در سنگر پیشگیری و دفع فتنه باشید.

وی ادامه داد: تعبیری داریم که از آتش جهنم بر حذر باشید و مراقبت بر ترک گناه داشته باشید که مسیر گناه، مسیر افتادن در آتش جهنم است.

خطیب جمعه تهران گفت: مرحله سوم تقوا را تقوای الهی برشمرد و همیشه و در همه جا خدا را حاضر ببینید و در حضور خدا، معصیت خداوند را انجام ندهید و خیلی مهم‌تر از دو مرحله اول است.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: خانواده‌هایی که احیاناً دختران فریب خورده دارند و زنان غافلی که امروز بیگانه‌پرستی و شیطان‌پرستی و هواپرستی می‌کنند و از پوشش شرافتمند بانوان دینی بیرون آمده اند و خودنمایی می‌کنند و خودشان را در معرض دید هوس‌بازان و دزدان ناموس قرار می‌دهند، باید پدران و مادران و برادران آنها همت کنند و اینها را از خطر جدی که در دنیا مرتکب زشتی می‌شوند، بر حذر دارند.

وی افزود: اربعین یک پدیده الهی و شبیه اصل انقلاب است، در این حوادث هم دشمن محاسبات علمی‌اش بر هم خورد و ما هم دست خدا را در خنثی شدن فتنه‌ها یافتیم. در همه فتنه‌ها این حادثه‌ها برای ما تقویت و امید است که این انقلاب تحت پوشش حمایت ذات ربوبی است و در سایه قرآن و عترت خداوند نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: همه کسانی که در حرکت اربعینی حضور دارند، بدهکار امام حسین و شهدا هستند و هیچ کسی از دیگری طلبکار نیست و توقعی ندارد و همه افتخار می‌کنند که خدمت کنند. مردم شریف عراق قناعت می‌کنند از خانواده خود می‌برند تا از زائران اربعین پذیرایی کنند. آنها الگو هستند.

وی گفت: حرکت اربعینی امروز مردم همان حرکت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است. این اربعین پدیده الهی است که بدون بخشنامه و بودجه‌های خاص دولتی است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه اربعین یک حماسه و عقلانیت و سیاست جدید فرهنگی، حرکت عاطفی و حرکت اقتدارآفرین است، تصریح کرد: از دولت ولایتمدار سیزدهم در خدمت به زائران و ایجاد تسهیلات تشکر می‌کنم. وزیر کشور، استانداران و مرزبانان هیچ چیزی کم نگذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز