خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز «صنعت دفاعی» صورت گرفت؛

بازدید یک و نیم ساعته رئیسی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه وزارت دفاع

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۳۸

رئیس جمهور به مناسبت روز «صنعت دفاعی» از آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته بخش‌های تسلیحات و تجهیزات هوایی، زمینی و دریایی، تجهیزات الکترونیک و مخابرات، اپتیک، انرژی‌های تجدیدپذیر نوین، تجهیزات پدافند شیمیایی و محصولات غذایی و زیستی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی به مناسبت روز «صنعت دفاعی» بازدیدی یک و نیم ساعته از نمایشگاه صنایع و تجهیزات دفاعی کشور داشت.

سازمان‌های صنایع هوایی، هوافضا، دریایی، دفاعی، پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند)، اتکا، صنایع الکترونیک ایران (صاایران) و سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پیشرفته و فناورانه خود را به نمایش گذاشته بودند.

انواع پهپادهای شناسایی و عملیاتی برد بلند و برد کوتاه از جمله پهپاد جدید مهاجر ۱۰، انواع راکت‌ها و موشک‌های برد بلند و برد کوتاه از جمله موشک‌های قدر، قیام، خرمشهر، حاج قاسم، ابومهدی، انواع خودروهای راهکنشی از جمله مدل‌های ارس و طوفان، انواع محصولات رزم دریایی شامل طیف وسیعی از اژدرها، سامانه‌های پرتاب موشک، تجهیزات جنگ الکترونیک، تجهیزات پدافند شیمیایی، انواع موتورهای پهپاد و هواپیما، دستاوردهای سازمان جغرافیایی و تولیدات سازمان صنایع غذایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این نمایشگاه ارائه شده بود.

رئیس جمهور پس از بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه، با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، دستاوردهای به نمایش درآمده را مایه اقتدار و افتخار توصیف کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مهم اقتدار و قدرت ملی، توانمندی تولید و تامین ابزار و تجهیزات دفاعی است که این کار به شایستگی از سوی دست‌اندرکاران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صورت گرفته است.

رئیسی رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ را که نمونه ارتقا یافته پهپاد مهاجر ۶ است، نتیجه خلاقیت و ابتکار دانشمندان جوان کشور دانست که باعث خوشحالی، افتخار و تقویت عزت کشور است.

رئیس جمهور پیشنهاد کرد بخش‌هایی از این نمایشگاه که قابلیت نمایش برای عموم را دارد، در قالب اردوهای راهیان پیشرفت در معرض بازدید جوانان کشور قرار گیرد تا آینده سازان ایران از پیشرفت‌های فناورانه کشور مطلع شده و روحیه «امید» و «ما می‌توانیم» در آنها تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز