خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر هند:

ایران خواهان تقویت همگرایی منطقه‌ای و توسعه ارتباطات اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۶۹۴

رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت همگرایی منطقه‌ای و توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و در این راستا به‌دنبال تعامل با همه کشورهای جهان خصوصاً کشورهای آسیایی است.

به گزارش ایلنا، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند عصر امروز جمعه در گفت‌وگویی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، با دولت و ملت ایران و خانواده جانباختگان این جنایت ابراز همدردی کرد.

نخست‌وزیر هند در ادامه ضمن ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه و بلندمدت میان جمهوری اسلامی ایران و هند، پروژه مشترک بندر چابهار و توسعه و تبدیل آن به هاب مواصلاتی منطقه‌ای را فرصتی برای شکوفایی منطقه دانست و بر آمادگی برای نهایی کردن سند همکاری دو کشور در راستای تکمیل این پروژه تأکید کرد.

رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی نخست‌وزیر هند در موضوع حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت‌: جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت همگرایی منطقه‌ای و توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و در این راستا به‌دنبال تعامل با همه کشورهای جهان خصوصاً کشورهای آسیایی است.

رئیس‌جمهور توسعه تعاملات با هند به‌ویژه در زمینه‌های ترانزیت و امنیت انرژی و منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و گسترش همکاری‌های مواصلاتی از جمله در کریدور شمال جنوب و تسریع در عملیاتی شدن تأسیسات بندری چابهار را خواستار شد.

رئیسی همچنین سابقه تمدنی و تاریخی دو کشور را زمینه بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های تهران - دهلی نو در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز