خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۳۴۰

شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) را به شدت محکوم و بر لزوم مقابله تمام کشورها با اقدامات تروریستی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، «لیندا توماس گرینفیلد» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به حمله روز یک‌شنبه به حرم شاهچراغ(ع) یک بیانیه منتشر کرد که در آن آمده است: اعضای شورای امنیت حمله تروریستی شنیع و بزدلانه به مردم بی گناه و زائران در حرم شاهچراغ شیراز در تاریخ 13 اوت را با شدیدترین لحن محکوم می‌کنند.

عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ حرم شاهچراغ(ع) در شیراز مورد حمله تروریستی واقع شد که در نتیجه آن دو نفر به شهادت رسیدند و هفت نفر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از وقوع این حمله تروریستی نیروهای انتظامی و امنیتی وارد صحنه شدند که در مجموع ۱۰ نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.

بنار گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل، در ادامه این بیانیه با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه و دولت جمهوری اسلامی ایران آمده است: اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید می‌کنند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: اعضای شورای امنیت بر لزوم مسئول دانستن عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید دارند و از همه کشورها می‌خواهند که بر اساس تعهدات خود طبق قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

در بخش پایانی این بیانیه با تاکید بر اینکه «هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است» آمده است که اعضای شورای امنیت به‌طور مجدد بر لزوم مبارزه همه کشورها با تمام ابزارها، مطابق با منشور سازمان ملل و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، ازجمله قوانین بین‌المللی حقوق بشر، قانون بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌الملل بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی و اقدامات تروریستی تاکید می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز