خبرگزاری کار ایران

بادامچیان در نشست خبری:

اصولگرایان تا دلتان بخواهد لیست خواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۰۶۷

دبیرکل حزب موتلفه گفت: اینکه اصلاح‌طلبان می‌گویند قانون جدید انتخابات وقت بیشتری به شورای نگهبان برای ردصلاحیت‌ها داده، حرف بیخودی است، مگر شورای نگهبان بیکار است؟ مشکل فعلی شورای نگهبان این است که صلاحیت این ۴۹ هزار نفر را چگونه احراز کند. کسی با اصلاح‌طلبان دعوا ندارد، چراکه کسی از آنها استقبال نمی‌کند. دیگر مردم به دولت اصلاح‌طلبان دوم خردادی و اعتدالیون رای نمی‌دهند، مگر مردم بیکار هستند که به این افراد رای دهند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار گفت: به خبرنگاران جهان و به ویژه خبرنگاران ایرانی این روز را تبریک می‌گویم. واقعیت امر این است که کار خبرنگاران ایرانی از سایر خبرنگاران سخت‌تر است.

وی در پاسخ به این سوالی در خصوص تعداد اعضای داوطلب حزب موتلفه برای انتخابات گفت: ما در انتخابات مجلس دوازدهم تکثر داریم، اما وحدت نداریم. در حال حاضر همه به صحنه می‌آیند، نظرات خود را مطرح می‌کنند و این باعث می‌شود که فضای پر شور انتخاباتی داشته باشیم.

بادامچیان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از اعضای حزب ثبت‌نام کردند و از ما می‌پرسیدند که برنامه شما چیست و ما هم می‌گوییم افراد شاخص‌تر و اصلح که به پارامترهای نظام نزدیک‌تر هستند و رجحان عقلی دارند، انتخاب می‌کنیم که در نهایت مجلس دوازدهم بشود، بهترین و شایسته‌ترین مجلس.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: در مورد شروع پیش ثبت‌نام ما مانند آقای باهنر غافلگیر نشدیم. ما از فرصت ۶ ماهه‌ای که شورای نگهبان داده استقبال می‌کنیم.

بادامچیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری بر این باور هستند که قانون جدید انتخابات منجر به کاهش مشارکت شده، گفت: مگر در این یازده دوره مجلس تنها اصولگرایان بودند اما در این میان اصلاح‌طلبان بیشتر ردصلاحیت شدند اینکه به چه ربطی دارد، تقصیر خودشان است.

وی افزود: جبهه اصلاحات بیانیه داد که این قانون منجر به محدود شدن حضور چهره‌ها می‌شود. در این میان یک گروه از اصلاح‌طلبان هستند که بسیار سیاسی هستند و سرلیست آنها ظریف است. بخش دیگری سرلیست‌شان مجید انصاری و کمالی هستند.

بادامچیان ادامه داد: اینکه اصلاح‌طلبان می‌گویند قانون جدید انتخابات وقت بیشتری به شورای نگهبان برای ردصلاحیت‌ها داده، حرف بیخودی است، مگر شورای نگهبان بیکار است؟ مشکل فعلی شورای نگهبان این است که صلاحیت این ۴۹ هزار نفر را چگونه احراز کند. کسی با اصلاح‌طلبان دعوا ندارد، چراکه کسی از آنها استقبال نمی‌کند. دیگر مردم به دولت اصلاح‌طلبان دوم خردادی و اعتدالیون رای نمی‌دهند، مگر مردم بیکار هستند که به این افراد رای دهند؟ اصلاح‌طلبان خیال می‌کنند همه مملکت باید دست این افراد باشد نه این طور نیست شورای نگهبان هم یک نهادی مانند دستگاه‌های دیگر است که می‌خواهد کار خودش را انجام دهد.

وی تصریح کرد: دادن فرصت بیشتر به شورای نگهبان مورد تایید حزب موتلفه و کمیته‌های آن است.

بادامچیان در مورد نمایندگان فعلی مجلس گفت: انتقاد از نمایندگان مجلس حق همگان است. الان چه کسی اسامی نمایندگان تهران را می‌داند؟ در حال حاضر همه میرسلیم را می‌شناسند. اینکه هیچ‌کس نماینده‌ای را نشناسد بی‌فایده است. مجلس باید تحول ایجاد کند، ما به دنبال تحول در قانون اساسی هستیم. برخی به اندازه‌ای محافظه‌کار هستند که نمی‌دانند وقتی وارد منزل می‌شوند ابتدا به خانم سلام کنند یا نکنند. اگر به نماینده‌ای خودروی شاسی بلند گرفت و یا حقوق نجومی بگیرد خود شما مسئول هستید. در حقیقت برخی برای پر کردن جیب وارد مجلس می‌شوند. مردم هم به این افراد رای ندهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از تعداد لیست‌های اصولگرایان چیست، گفت: تا دلت بخواهد اصول‌گرایان لیست خواهند داشت همانطور که اصلاح‌طلبان تعداد بالایی لیست خواهند داشت.

بادامچیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره وجود نهادها و‌ شوراهای موازی در کنار مجلس که قانون‌گذاری را انجام می‌دهند، گفت: یکی از مشکلات ما این است وقتی نمایندگی باندی شد و از ارجحیت و اصلحیت افتاد در نهایت باعث شد نماینده ضعیف وارد مجلس شود و به همین دلیل نمایندگان قدرتمند نیستند.

وی افزود: معرفی نمایندگان صراحتا از طرف احزاب و جریانات سیاسی صورت می‌گیرد اما باید نمایندگان نماینده ۸۵ میلیون مردم باشند. پاسخگوی نظام، قانون اساسی و رهبری باشند، اگر نماینده قوی و مسلط باشد، می‌تواند تاثیرگذار باشد. وزیر منتخب رئیس‌جمهور است اما نماینده مجلس منتخب مردم است. بعضی از نمایندگان به هویت نمایندگی مردم توجهی نکردند؛ به طور مثال برای پس گرفتن استیضاح وزیر از او برای گرفتن امتیاز التماس می‌کنند و این باعث می‌شود که قدرت نمایندگی از بین برود و این فرد به درد نمایندگی مردم نمی‌خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز