خبرگزاری کار ایران

سعیدی در نطق میان دستور:

مستثنا کردن استان مظلوم سیستان و بلوچستان از مشوق‌های "قانون جوانی جمعیت" دل مردم استان را به درد آورده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۳۳۷

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت:مستثنا کردن استان مظلوم سیستان و بلوچستان از مشوق‌های "قانون جوانی جمعیت" دل مردم استان را به درد آورده است.

به گزارش ایلنا، معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه۲۳ مردادماه ) مجلس شورای اسلامی  ضمن محکومیت جنایت حرم شاهچراغ  گفت:داعش و همه گروه‌های تکفیری بدانند که با این اعمال تروریستی نمی‌توانند در صفوف ملت ایران رخنه ایجاد کنند.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر محترم نیرو؛ شما به واسطه اقدامات بزرگ در آبرسانی به روستاها نگین کابینه لقب گرفته اید؛اما علی رغم مجاهدت های سترگ؛ مدتی است که پروژه های جهاد آبرسانی به دلیل کمبود منابع مالی در استان سیستان و بلوچستان یا متوقف شده است یا سرعت بسیار آهسته را تجربه می کند.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان،مطرح کرد: مصوبات سفر رئیس جمهوری و قول اکیدشان درباره افزایش ظرفیت آب شیرین کن به جایی نرسید؛ آیا رواست مردم چابهار هفته ای یک روز آب داشته باشند؟آیا سزا است مردم بخش مرکزی شاخص صفر درصدی دسترسی به آب شرب را تجربه کنند و صد درصد مردم با سهمیه ای رقت بار آبرسانی شوند؟با توجه به نگاه ویژه شما به استان، پروژه‌های مانند افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها ی چابهار مجتمع پایین دست سد پیشین در باهوکلات و ۱۸روستای پایین دست سد خیرآباد به  فوریت اجرایی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با خطاب قرار دادن وزیر بهداشت ادامه داد: ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌واسطه شما انتظار داریم ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار سریعا اجرایی شود.همچنین برای معیشت نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و بهروزان این جهادگران خط مقدم جبهه سلامت تدبیر عاجل بفرمایید.وزیر کشو؛برای ارتقای دهستان هیچان اقدام بفرمائید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد:رئیس سازمان امور اداری و استخدامی؛ همان گونه که برای خود قرارداد کاری معین نوشته‌اید؛ برای دوهزارو ۷۰ نفر معلمین خرید خدمات که در صف قرارداد کار معین هستند و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تدبیر بفرمایید ،وزیر محترم کشور برای ارتقاء دهستان هیچان اقدام بفرمایید

وی تاکید کرد: مستثنا کردن استان مظلوم سیستان و بلوچستان از مشوق‌های "قانون جوانی جمعیت" دل مردم استان را به درد آورده است. اگر شرایط اقتصادی اجازه نمی‌دهد مردم استان از مشوق‌های این قانون بهره‌مند شوند؛ اما در حوزه استخدامی این شرایط به بحرانی بزرگ تبدیل شده است.

سعیدی  در ادامه افزود: بر مبنای این قانون در همه آزمون‌های استخدامی حق جوانان بومی نادیده گرفته می‌شود؛ از رؤسای قوا تقاضا می‌کنم در جلسه سران قوا نسبت به حذف تبصره بند (پ)ماده یک این قانون اقدام عاجل بفرمایند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مطرح کرد:همکاران؛ پارسی میراث مشترک همه ایرانیان است؛ زبان ملی ما است و تلاش برای حفظ آن وظیفه فرد فرد ایرانی است،"شکرشکن شوند همه طوطیان هند/ زین قند پارسی که به بنگاله می‌رود" اما در کنار آن توجه به زبان‌های محلی مانند زبان زیبای بلوچی و ترکی باعث افزایش مولفه‌های هویت ملی خواهد شد.اصل ۱۵ قانون اساسی در این خصوص تاکید دارد؛از رئیس جمهور که مسئول اجرای قانون اساسی است می خواهم در اجرای  اصل ۱۵ تلاش ویژه داشته باشند.

سعیدی در ادامه تصریح کرد: توسعه سواحل مکران مورد تاکید موکد رهبر انقلاب است؛ اما گویا برای بسیاری از متولیان طرح‌های توسعه‌ای،این پهنا، این جغرافیا، عزیز است، این اراضی عزیز است؛ اما مردمی که بر این جغرافیا زندگی می‌کنند ارزشی ندارند! توسعه صرفاً با آهن،خشت و اسکله و پتروشیمی و فولاد حاصل نمی‌شود؛ باید در شاخص‌های توسعه انسانی اتفاق بیفتد.از دکتر دهقان که سوابق درخشان در عرصه‌های کلان مدیریتی دارد؛ تقاضا دارم در خصوص ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی در سواحل مکران چون شاخص‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و دسترسی به آب شرب اقدام عاجل کنند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس  شورای اسلامی بیان کرد:به تعبیر رهبر انقلاب ،مردم هر استان اولی برای توسعه آن هستند، تا کی باید در استخدامی طرح‌های توسعه‌ای حق جوانان چابهاری ،کنارکی ،نیکشهری دشتیاری و سرآبادی نادیده گرفته شود؟

سعیدی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب تاکید کرد:همکاران؛ بدون تردید کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است؛ اما بانکداری مبتنی بر ربا هم یک حرام قطعی است، این تورم نجومی ،پرکشیدن مرغ و گوشت از سفره محقر مردم، از بین رفتن معیشت معلمان خرید خدمات و حق التدریس حرام قطعی است.

وی ادامه داد:به تعبیر مشاور رئیس جمهور درب ۵۰ هزار از ۷۰ هزار مسجد در کشور بسته است؛ به جای برخورد قهری، یقه رسانه ملی و نهادهایی را بگیریم که میلیاردها تومان اعتبار دینی و فرهنگی دارند؛ اما حاصل کارشان این وضعیت است.عرش الهی با دیدن موی دختران این سرزمین نخواهد لرزید، اما با آه مظلومانه مادران شهدای جمعه خونین زاهدان حتماً خواهد لرزید، با رنج بیماران خاص که در به  در به دنبال دارو هستند، با تشنگی مردم استان سیستان و بلوچستان  با رنجی که معلولان می‌کشند، با دردی که مردم حاشیه نشین مراد آباد و تنب  و هوک باد و چادران هر روز لمس می‌کنند.با رنجی یک سوخت کش برای تامین معیشت خود لمس می کند؛حتما خواهد لرزید.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشانی ار ز داغ گناهی سیه شود بهتر ز داغ مهر نماز از سر ریا نام خدا نبردن از آن به که زیر لب بهر فریب خلق بگویی خدا خدا.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز