خبرگزاری کار ایران

زارع پور:

احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی مردم دسترسی پیدا کند / پیام‌رسان داخلی حافظ حریم خصوصی مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۲۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ ما کاملا مردم به اطمینان می‌دهیم پیام‌رسان‌های داخلی حافظ حریم خصوصی کاربران هستند و حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی آنان خط قرمز وزارت ارتباطات و فناوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هیئت دولت با حضور  در جمع خبرنگاران گفت: تجمیع که شرکت مخابراتی ایران شبکه داخل استان‌ها را دارد که بعضا در تعدادی از استان‌ها مشکلات جدی داریم و همه این موارد در حال بررسی است و داریم راهکارهای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تهیه می‌کنیم که البته قبلا وزارت ارتباطات این‌ها را استخراج کرده بود و دوستان نکاتی به آن اضافه کرده بودند که از نظر آن ها نکاتی بود که باید پیگیری شود و یک به یک پیگیری می‌کنیم همچنان که وظیفه ذاتی ما است اگر مشکلی وجود نداشته باشد وجود ما در وزارت ارتباطات اضافه است. بنابراین پیگیری می‌کنیم که مشکلات حل شود و روز به روز بر کیفیت ارتباطات افزوده شود.

زارع‌پور در مورد مذاکراتش با نمایندگان روسیه همچنین گفت: ما با همه کشورها در بحث توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کار می کنیم و همانطور که اشاره شد، حدود ده روز قبل اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو را داشتیم که از ۱۲ کشور دعوت کردیم که به تهران آمده بودند و هدف ما این است که هم بتوانیم از ظرفیت آن کشورها استفاده کنیم و هم بتوانیم از پلتفرم‌های ایرانی را معرفی کنیم. در همین اجلاس اکو یک نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی که ۶۰ شرکت بودند، ارائه کردند. نمایشگاه بسیار خوبی بود ومورد استقبال قرار گرفت غیر از این ما جلساتی را با این ۱۲ کشور با مدیران شرکت‌های کسب و کار ایران برگزار کردیم و شاید جز معدود اتفاقاتی بود که با این شکل و شمایل اتفاق افتاد که همه شرکت‌ها با زبان انگلیسی در مدت کوتاه بتوانند ظرفیت‌ها  و برنامه‌های خود را برای وزرای شرکت‌کننده تشریح کنند. که بعضی از آن‌ها مورد استقبال وزرای کشورهای مهمان قرار گرفت و قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد و ما امیدواریم این روند ادامه پیدا کند تا بتوانیم برای محصولات ایرانی بازارسازی هم انجام دهیم تا بتوانند در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنند. الان بعضی از محصولات شرکت‌های ایرانی به کشورهای خارجی صادر می‌شود و مناقضات کشورهای دیگر هم به این شکل است. روسیه هم به همین شکل است دو سفر خودم به روسیه داشتم دو سه سفر مقامات مختلف حوزه ارتباطات روسیه به ایران داشتند دنبال توسعه ارتباطات در این حوزه هستیم.

زارع‌پور درباره انتشار عکسی از انتشار پیام‌های خصوصی نرم افزار بله گفت: بعد از آنکه این عکس منتشر شد، بنده به دوستان سازمان فناوری و اطلاعات ماموریت دادم که این موضوع را پیگیری کنند. ما تنظیم گر بخش پیام رسان در کشور هستیم ماموریت دادم بررسی کنند جلساتی برگزار و مستندات بررسی شد، بیانیه صادر از سوی سازمان فناوری اطلاعات شد ما کاملا مردم به اطمینان می‌دهیم هم بله و هم سایر پیام‌رسان‌ها ایرانی حافظ حریم خصوصی کاربران هستند و حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی آنان خط قرمز وزارت ارتباطات و فناوری است. در بررسی‌هایی که انجام شد همانطور که در بیانیه صادر شده توضیح داده شد، آن عکس نوشته برای رسیدگی به گزارشات مردمی بود. حتی در پیام‌رسان خارجی نیز شما می‌تواند گزارش محتوای غیرمجاز را بدهید یک مکانسیم رسیدگی انسانی و هوش مصنوعی دارد و به هیچ وجه هویت افراد در این بررسی‌ها اختیار ماشین و انسان قرار نمی‌گیرد. حفظ امنیت کاربران خط قرمز ما است احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی مردم دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز