خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام مرتضوی مقدم:

رسیدگی نقادانه و استقلال در رأی از امتیازات قضات دیوان عالی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۰۴۳

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اجرای عدالت به ویژه در دیوان عالی کشور موجب تقویت مدیریت دستگاه قضایی است، هرچه آراء عادلانه و به حق در دیوان عالی کشور صادر شود مدیریت دستگاه قضایی تقویت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم در جلسه هم اندیشی رئیس قوه قضائیه با قضات دیوان عالی کشور درباره انتخاب رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و خیر مقدم خدمت رئیس قوه قضائیه گفت: از رئیس قوه قضائیه که در مدت کوتاه مدیریت خود سومین بار است که در جمع قضات حضور می یابند، تشکر می کنم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قضات دیوان عالی کشور پیشکسوت، نخبه و دارای تجربیات بالایی هستند، تصریح کرد: رسیدگی نقادانه قضات دیوان عالی کشور به پرونده ها و دقت نظر و استقلال در رأیی که دارند؛ از امتیازات دیوان عالی کشور است.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: قضات با تجربه و اندوخته علمی و قضایی، احکام دادگاه‎‌ها را ممیزی و مورد رسیدگی قرار می‌دهند و به ویژه بر فرجام خواهی ها، استقلال و دقت نظر دارند.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم با بیان اینکه دیوان عالی کشور امید مردم است و مردم به آن امید دارند بر استقلال این مرجع تأکید کرد.

وی بیان کرد: هیچ چیز برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران بهتر از اجرای عدالت نیست و قضات دیوان عالی کشور ضمن اینکه مصالح عمومی نظام و کشور را مدنظر دارند؛ سعی بر اجرای عدالت دارند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: اجرای عدالت به ویژه در دیوان عالی کشور موجب تقویت مدیریت دستگاه قضایی است، هر چه آراء عادلانه و به حق در دیوان عالی کشور صادر شود مدیریت دستگاه قضایی تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم در پایان با اشاره به اهمیت صدور آراء وحدت رویه در دیوان عالی کشور گفت: صدور آراء وحدت رویه، کاربردی و در کل کشور اثرگذار است و برای جامعه مفید به فایده بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز