خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی در تذکر شفاهی:

بعد از رأی نمایندگان، ویرایش حقوقی مصوبات جایز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۱۳۱

نماینده قم در مجلس تاکید کرد:بعد از رأی مجلس کسی حق ندارد یک "و" یا ویرگول را به عنوان ویرایش حقوقی جابجا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز( یکشنبه اول مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای با استناد به ماده ۱۴۳ آیین نامه داخلی مجلس گفت: در زمان حضور آقای قالیباف نیز ثبت نام کردم تا صحبت کنم، هیچ جای آیین نامه نداریم که پس از رأی دادن نمایندگان به یک مطلب، بعداً بتوان آن را ویرایش حقوقی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس دهم اتفاق خیلی بدی که رخ داد این بود که یک ویرگول جابجا و حقوق مقامات نسبت به کارکنان دولت تغییر کرد، ادامه داد: بعد از رأی مجلس کسی حق ندارد یک "و" یا ویرگول را به عنوان ویرایش حقوقی جابجا کند.

وی ادامه داد: عنوان ویرایش حقوقی نداریم، آنچه در مجلس مطرح، دبیر قرائت و نمایندگان به آن رأی می دهند، باید به شورای نگهبان ارسال شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در بند ۵ قانون تنقیح، ویرایش حقوقی ذکر شده که باید قبل از تصویب نهایی صورت گیرد به شکلی که مراد مقنن را تغییر ندهد. اگر موردی به صورت مصداقی دارد که بعد از تصویب نهایی ویرایشی صورت گرفته، آن را به صورت مشخص اعلام کنید.

گفتنی است در نشست امروز، نایب رئیس مجلس در جریان بررسی گزارش شوردوم کمیسیون ویژه جهش و رونـق تولید و نظارت بـر اجـرای اصـل چهـل و چهـارم ۴۴ قـانون اساسی درمورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با وارد دانستن اخطار علیرضا سلیمی درخصوص مغایرت بند ۱۳ این گزارش با اصل ۱۱۰ قانون اساسی و سیاست های کلی برنامه، این ماده را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز