خبرگزاری کار ایران

ادعای اندونزی در مورد توقیف یک نفتکش با پرچم ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۰۰

گارد ساحلی اندونزی مدعی شد که نفتکشی با پرچم ایران مظنون به حمل غیرقانونی نفت را توقیف کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گارد ساحلی اندونزی امروز -سه‌شنبه- ادعا کرد که یک ابرنفتکش با پرچم ایران مظنون به دست داشتن در حمل و نقل غیرقانونی نفت خام را توقیف کرده و متعهد شد که گشت‌زنی‌های دریایی را تقویت کند.

بر اساس ادعای رویترز در اوایل سال جاری، ناوگان «سایه‌ای» از نفتکش‌های حامل نفت از ایران، روسیه و ونزوئلا که تحریم شده‌اند، محموله‌های خود را به تنگه سنگاپور منتقل می‌کنند تا شناسایی نشوند.

خطر نشت نفت و حوادث در حال افزایش است زیرا صدها کشتی اضافی، برخی بدون پوشش بیمه، به این تجارت موازی مبهم در چند سال گذشته پیوسته‌اند.

بر اساس ادعای رویترز این نفتکش با نام تجاری، ام تی آرمان ۱۱۴، حامل ۲۷۲ هزار و ۵۶۹ تن نفت خام سبک به ارزش ۴.۶ تریلیون روپیه (۳۰۴ میلیون دلار) و مظنون به انتقال نفت خام به کشتی دیگری بدون مجوز آژانس امنیت دریایی اندونزی بود.

گارد ساحلی اندونزی مدعی شد که MT Arman همچنین مظنون به نقض سایر مقررات دریایی، مانند دستکاری سیستم شناسایی خودکار (AIS) بود.

این ادعا در حالی مطرح شده که هنوز مقام‌های رسمی ایران این مساله را تایید یا رد نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز