خبرگزاری کار ایران

باقری در دیدار با نخست‌وزیر عراق:

سکوت مدعیان اروپایی حقوق بشر، از عوامل گستاخ‌تر شدن اشغالگران صهیونیست است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۷۸۴

نخست‌وزیر عراق امروز در بغداد میزبان معاون سیاسی وزارت امور خارجه بود.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، روابط دوجانبه و اهمیت تقویت و نهادینه‌سازی آن در زمینه‌های گوناگون مورد تاکید قرار گرفت.

باقری ضمن مروری بر هم‌افزایی‌های موفق دو کشور در مقابله با توطئه‌های سیاسی و امنیتی منطقه‌ای، بر لزوم تداوم همکاری‌های دوجانبه و توسعه آن به سطح منطقه‌ای جهت خنثی‌سازی طرح‌های ثبات‌زدای دشمنان جهان اسلام و در راس آنها، رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه، با اشاره به جنایات جاری علیه ملت فلسطین، گفت: سکوت مدعیان اروپایی حقوق بشر در این مقطع، یکی از عوامل گستاخ‌تر شدن اشغالگران صهیونیست برای ادامه وحشی‌گری بوده است.

وی با اشاره به توهین‌های مکرر به مقدسات دینی مسلمانان بر ضرورت اقدام جمعی کشورهای اسلامی برای جرم‌انگاری چنین اقداماتی تاکید کرد.

باقری ضمن تقدیر از نقش فعال عراق در تنش‌زدایی منطقه‌ای، اظهار امیدواری کرد که در سایه ثبات به دست آمده در این کشور، شاهد جهش چندجانبه و درون‌زای منطقه غرب آسیا به سوی امنیت و شکوفایی در آینده نزدیک باشیم. 

محمد شیاع سودانی، نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار  با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز پنجمین کمیته مشترک سیاسی دو کشور بر رایزنی مستمر دو کشور تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به در خواست این کشور برای برگزاری نشست اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از حمایت جمهوری اسلامی برای برگزاری چنین نشستی تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز