خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحول قوه قضاییه:

دادگستری‌های استان‌ها تا پایان سال به سامانه تدارک الکترونیکی دولت متصل خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۷۴۳

رئیس مرکز تحول قوه قضاییه تاکید کرد: تا پایان سال کلیه دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور به سامانه تدارک الکترونیکی دولت متصل خواهند شد و امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از این ۷۰ هزار مزایده را متصل در سامانه ستاد به شکل شفاف برگزار کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی در برنامه تلویزیونی در خصوص برگزاری مزایده‌های قوه قضاییه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) گفت: در دستگاه قضایی سالانه مجموعاً بیش از ۷۰ هزار مزایده را برگزار می‌شود که ارزش ریالی متنوعی دارد و این مزایده ها شامل اقلام و کالاهایی می‌شود که مربوط به اجرای محاکم دادگستری ها است که قابلیت برگزاری مزایده الکترونیکی آن‌ها وجود دارد. امسال نیز با توجه به تاکیدی که در قانون بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد و همچنین در سند تحول قضایی بر اجرای مزایده ها به شکل الکترونیکی تاکید شده است با سرعت و جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

وی درخصوص علت تاخیر پیوستن قوه قضاییه به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، اظهار داشت: علت این تاخیر بخشی مربوط به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و بخشی دیگر نیز مربوط به اتصال حوزه آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بود که باید با سامانه ستاد ارتباط برقرار می‌کرد و تا پایان خرداد ماه سال جاری مشکلاتی که به لحاظ فناوری در سامانه ستاد وجود داشت برطرف شده است. از ابتدای تیر ماه سال ۱۴۰۲ با اتصال مجدد بین مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و همچنین سازمان ثبت اسناد با سامانه ستاد شاهد برگزاری مزایده به صورت الکترونیک هستیم.

به گفته رئیس مرکز تحول قوه قضاییه، رئیس سازمان ثبت اسناد نیز قول داده است که تا سه ماه آینده کلیه مزایده‌هایی که مربوط به دوایر اجرایی ثبت است را به سامانه ستاد متصل کنند تا به شکل شفاف در اختیار عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی که در قانون بودجه امسال و هم در سند تحول به شدت مورد تاکید است، ارزش ریالی بسیاری دارد و به کاهش اطاله دادرسی کمک می‌کند و باعث شفافیت می شود بحث مزایده‌هاست، تصریح کرد: تا پایان سال کلیه دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور به سامانه تدارک الکترونیکی دولت متصل خواهند شد و امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از این ۷۰ هزار مزایده را متصل در سامانه ستاد به شکل شفاف برگزار کنیم.

رئیس مرکز تحول قوه قضاییه افزود: تاکنون دادگستری پنج استان به سامانه ستاد متصل نشده اند و برخی از استان‌ها موفق شدند که متصل شوند در هفته گذشته نیز برخی از مجتمع‌های قضایی در تهران که بخش زیادی از پرونده‌ها را شامل می‌شود به سامانه ستاد متصل شده اند و باید تا پایان سال با جدیت پیگیری کنیم که تمامی استان‌ها به سامانه متصل شوند.

ابراهیمی درخصوص اینکه برگزاری مزایده‌ها در سامانه ستاد چه اندازه به قوه قضاییه و مردم کمک می کند، خاطرنشان کرد: مشکلات متعددی در برگزاری مزایده‌ها به شکل سنتی وجود داشت زیرا برگزاری مزایده‌ها به شکل سنتی زمان‌بر و فاقد شفافیت بود که دردسرهای زیادی را ایجاد می‌کرد و در برخی مواقع راهی برای فساد و خطا را هم ایجاد می‌کرد در حال حاضر مواردی که تاکنون بر روی سامانه ستاد قرار گرفته خوشبختانه شفافیت لازم را داشته است.

وی اضافه کرد: فرایند مزایده به صورت شفاف و الکترونیک قابل رصد و رویت برای همه خواهد بود و شفافیت این فرایند بسیار موضوعیت دارد. یکی از مشکلات در فرایند سابق این بود که قیمت را به صورت رقابتی نداشتیم قیمت صرفاً بر اساس قیمت کارشناسی صورت می‌گرفت و در یک فضای رقابتی قابل رصد نبود.

به گفته رئیس مرکز تحول قوه قضاییه، تا پایان مرداد ماه گزارش بعدی در خصوص مزایده الکترونیک را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز