خبرگزاری کار ایران

دیدار امیرعبدالهیان با معاون امور بین‌الملل مشاور امنیت ملی هند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۴۴۰

وزیر امور خارجه در دیدار روز سه‌شنبه معاون امور بین‌الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با وی، از حمایت هند برای عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای قدردانی و بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت این سازمان در توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار پروژه راهبردی بندر چابهار را مهم توصیف کرد و با اشاره به تاریخ غنی و ممتاز همکاری‌های مشترک و دوستانه ایران و هند گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد شاهد فصل تازه‌ای از همکاری در پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال - جنوب باشیم.

وزیر امور خارجه با ابراز قدردانی از برگزاری خوب جلسه سران شانگهای به ریاست نخست وزیر هند و ابلاغ سلام صمیمانه رییس جمهور اسلامی ایران به نخست وزیر هند، دیدار و مشورتهای مستمر سران را حائز اهمیت در پیشبرد همکاری‌های دوجانبه خواند.

ویکرام میسری، معاون امور بین‌الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند در این دیدار ، عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای را تبریک گفت و الحاق ایران به این سازمان را موجد فرصت‌های تازه برای گسترش همکاری‌های دو کشور ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مذاکرات مثبت خود با همتایان ایرانی و روس در خصوص پروژه کریدور شمال - جنوب، مسائل زیرساختی و اداری موجود را در مذاکرات سه جانبه قابل رفع دانست و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های فیمابین تداوم یافته، بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز