خبرگزاری کار ایران

تأکید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اتمام حدنگاری و صدور اسناد اراضی و املاک موقوفه تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۵۳۴

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مدیران ثبتی و اوقاف کشور خواست تا با همکاری و هم افزایی دو دستگاه، تمامی اراضی و املاک موقوفه در جهت حفظ حقوق واقفین و جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان، تا پایان سال حدنگاری و سنددار شده و هیچ عرصه و ملک وقفی بدون سند باقی نماند.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هشتاد و یکمین سفر استانی و حضور میدانی جهت پایش حدنگاری و سنددار کردن اراضی و املاک کشور، در نشست منطقه‌ای مدیران ثبتی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در مشهد مقدس، با اعلام تثبیت مالکیت ۲۵۳ هزار هکتار از موقوفات در سال گذشته با رشد ۱۸۰ درصدی و حدنگاری و صدور اسناد بیش از ۸۰ درصد از کل اراضی و املاک موقوفه کشور تا کنون، از مدیران ثبتی و اوقاف کشور خواست تا با همکاری و هم افزایی دو دستگاه، تمامی اراضی و املاک موقوفه در جهت حفظ حقوق واقفین و جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان، تا پایان سال حدنگاری و سنددار شده و هیچ عرصه و ملک وقفی بدون سند باقی نماند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی در خصوص الزام به انجام معاملات رسمی در زمینه اموال غیرمنقول و سلب اعتبار از معاملات و اسناد عادی اظهار کرد: لازمه تحقق این فرمان، صدور سند برای تمامی اراضی و املاک و اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری است و باید همه دستگاه‌های مرتبط، با رفع موانع موجود در این زمینه پای کار بیایند.

بابایی از مدیران ثبتی خواست با توجه به تقاضا محور بودن صدور اسناد اراضی کشاورزی، با حضور میدانی و گفتگو با کشاورزان و مالکین، مزایای متعدد صدور اسناد برای این اراضی را تشریح کنند.

وی گفت: مدیریت ثبت یک مدیریت میدانی است و رؤسای واحد‌های ثبتی باید در بین مردم حاضر باشند و آن‌ها را نسبت به دریافت سند رسمی ترغیب و راهنمایی کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر استفاده از نیرو‌های جوان و نخبه و لزوم شناسایی آن‌ها در جریان سفر‌ها و بازدید‌های میدانی و استفاده از توان آن‌ها در سطوح بالاتر بیان داشت: باید رفتار حرفه‌ای و فرهنگ سازمانی تقویت شود تا دستیابی به اهداف با سرعت بیشتری انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز