خبرگزاری کار ایران

حزب اعتماد ملی:

دولت‌های مسلمان با فشار دیپلماتیک سوئد را وادار به عذرخواهی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۲۶۷

حزب اعتماد ملی درپی اقدام توهین‌آمیز سوزاندن قرآن در سوئد، ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آزادی یکی از بنیادین‌ترین ارزشهای انسانی است که در هر شرایطی باید پاس داشته شود ولی همین مفهوم با ارزش بشری نیازمند شناخت دقیق و زدودن آفت‌ها و آسیب‌هاست. بشر آزاد آفریده شده ولی هیچکس با هر انگیزه‌ای حق توهین به اعتقادها و مقدسات دیگران را ندارد. هتک ارزشهای هر دین و مذهبی تجاوز آشکار به حرمت و شخصیت و کرامت پیروان آن دین و مذهب است.

ماجرای سوزاندن قرآن کریم در برابر مسجد مسلمانان در سوئد بدون تردید قلب و جان جمعیت میلیاردی مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند و طوفانی از خشم و نفرت علیه مسببان و اجازه‌دهندگان و عامل هتاکش را به پا خواهد کرد. این عمل زشت و غیر انسانی از هر سو که نگریسته شود محکوم و مطرود است و بر همه پیروان ادیان ابراهیمی و حتی آزادگان و دلسوزان جامعه جهانی است که با محکومیت این عمل موهن ریشه هر نوع نفرت‌پراکنی و درگیری‌های مذهبی را بخشکانند.

کاملاً روشن است که این اقدام دارای پشتوانه بدخواهانه و صلح ستیزانه است. افراطیون در جای جای جهان از صلح و دوستی و همزیستی محترمانه ملت‌ها و ادیان و مذاهب بیزارند و با این اقدام و اقدامات مشابه زمینه پیدایش گروهای بی‌رحمی چون داعش را فراهم می‌کنند.

حزب اعتماد ملی ضمن محکوم کردن این اقدام نفرت‌ساز از دولت سوئد می‌خواهد ضمن عذرخواهی از ملت‌های مسلمان فرد هتاک را محاکمه یا به دولت عراق تحویل دهد تا در یک دادگاه صالح محاکمه شود و پس از این در هیچ شرایطی و تحت هیچ نام ارزشمندی اجازه توهین به مقدسات هیچ دین و مذهبی را به اتباع خود ندهد.

ما مسلمانان نه تنها از جسارت به کتاب آسمانی خود منزجریم بلکه خواستار احترام به ارزش‌ها و مقدسات همه ادیان و مذاهب و مکاتب آسمانی و بشری هستیم. دولت‌های مسلمان وظیفه دارند در مرحله نخست متفقا با فشارهای دیپلماتیک دولت سوئد را به عذر خواهی وادارند و اگر گردن ننهاد این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دهند تا جهانیان متوجه شوند که امت اسلامی بر سر ارزش‌ها و مقدسات خود استوارند و از این طریق جلو عکس العمل های افراطی و فردی و گروهی و خشونت طلبانه هم گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز