خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

هماهنگ‌کننده ملی ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای هفته آتی معرفی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۹۳۳

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز جمعه در تماس تلفنی با آقای ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در خصوص روند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و همچنین نشست آتی این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن سپاس از تلاش‌ها و همکاری دبیرکل سازمان همکاری شانگهای برای تکمیل فرایند عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی ایران برای حضور در نشست آتی این سازمان که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، خبر داد.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده دولت، مجلس و وزارت امور خارجه، در تهیه و تصویب اسناد مربوط به عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای، گفت: اطمینان دارم که عضویت نهایی ایران یک ظرفیت جدید و فزاینده در اختیار سازمان همکاری شانگهای قرار خواهد داد.

وزیر امور خارجه همچنین از معرفی رسمی هماهنگ‌کننده ملی ایران به دبیرخانه سازمان در هفته آتی خبر داد.

ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این گفت‌وگو، ضمن ابراز خرسندی از عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، اظهار داشت: عضویت کامل ایران در نشست آتی این سازمان، به صورت رسمی اعلام خواهد شد و از تاریخ چهارم جولای (۱۳ تیرماه) جمهوری اسلامی ایران از کلیه حقوق مربوط به کشورهای عضو سازمان برخوردار خواهد بود.

وی همچنین نقش ایران در پیشبرد اهداف سازمان همکاری شانگهای را مهم دانست و تصریح کرد: این باعث افتخار من است که فرایند عضویت دائم ایران، در زمان مدیرکلی اینجانب بر این سازمان صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز