خبرگزاری کار ایران

حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

عید قربان روز عید ایثار و بندگی است/ هتک حرمت قرآن، کتاب مقدس ۲میلیارد مسلمان ضد آزادی بیان است/ چرا چهره کثیف خودتان را پشت آزادی مظلوم پنهان می‌کنید؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۸۹۱

خطیب نماز جمعه تهران گفت: عید سعید بزرگ غدیر پیش روی ماست، امسال این عید در روز جمعه است که ان‌شاالله به لطف خدای متعال یک عید سعید بزرگ را تجربه خواهیم کرد. خیلی‌ها دوست داشتند غدیر در حد یک عید باقی بماند در حالی ‌که غدیر روح زمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی حاج علی اکبری در خطبه‌های این‌هفته نماز با بیان این موضوع سخن مسئولیت اجتماعی است گفت: عرصه‌های مسئولیت چه در ارتباط با خدای متعال و چه مخلوقات و سایر انسان‌ها همه محیط های ما را پوشش داده است. انسان با همه ظرفیت‌هایی که دارد این امکان را دارد مسئولیت بپذیره و بر عهده بگیرد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: عرصه مسئولیت اجتماعی عرصه سختی است انسان در محیط روابط اجتماعی و بزرگ می‌شود و دنیا را درک و ترک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: خیلی مهم است محیط ارتباطات اجتماعی ما چگونه باشد. خیلی مهم است روابط انسان‌ها ، گروها و جوامع چه کیفیتی داشته باشد .‌

حاج علی اکبری گفت: جالب است انسان از مرحله آغاز زندگی خودش هرچه که جلو آمده است روابط اجتماعی گسترده و پیچیده تر شده است.

وی افزود: بشر در برخی از موارد نتوانسته است روابط اجتماعی را گستره بخشد، گاهی بیشتر زور و سر نیزه را تامین کننده سعادت ها دانسته‌اند اما در نهایت به گستره زیست قانونی رسیده است؛ اما واقعیت این است که تنها زیست قانونی بشر را به سعادت نرسانده است، نشانه اش هم این است جوامعی که تلاش کردند از طریق زیست قانون پیش ببرند اما به سعادت کامل نرسیدند، حال خداوند چه پیشنهادی دارد؟ باید به خدای متعال پناه ببریم.

حاج علی اکبری گفت: خداوند در قانون زیست مسلمانی ۲ نکته  را در ابتدا اعلام کرد، فرمود جز اولیات زیست اسلامی این است که ناحیه من ضرر و خسارتی وارد نشود‌.نکته بعدی این است که بدون استثنا در ارتباط با دیگران کم یا بیش دارای مسئولیت هستید. دارای مسئولیت خیرگشایی و کار گشایی دیگران هستید .

خطیب این هفته نماز جمعه تهران عنوان کرد: این ۲ قاعده طلایی در صدر اسلام جز قواعد کلی برای مسلمانان بود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: روز عید قربان روز عید ایثار و بندگی است ‌، چه صحنه‌های در کشور خلق و این جلوه‌های زندگی ملت شریف و مسلمان ما است. عید سعید بزرگ غدیر پیش روی ماست،  امسال این عید در روز جمعه است که ان‌شاالله به لطف خدای متعال یک عید سعید بزرگ را تجربه خواهیم کرد.

حاج علی اکبری یادآور شد: خیلی‌ها دوست داشتند غدیر در حد یک عید باقی بماند در حالی ‌که غدیر روح زمان است.

وی افزود: در غدیر پیامبر اسلام همه ظرفیت را در سیمای علی ابن ابیطالب به بشریت هدیه کرد. غدیر اسم رمز استمرار نبوت و خط انبیا است . 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: ولایت امیرالمؤمنین نسخه برگزیده خداوند برای هدایت بشری و دین و سیاست است

وی ادامه داد: از روز نخست می‌خواستند این صدا شنیده نشود و جن و انس دست به دست هم دادند و اگر بشریت به آن نسخه غدیر چنگ می‌انداختند بشریت به نقطه سر منزل می‌رسید اما غدیر به لطف حق زنده ماند.

حاج علی اکبری گفت: روزگاری فرزند امیرالمؤمنین برخاست ، روح الله زمان خودش و لبیک جانانه گفت و انقلاب ما لبیک به پیامبر اسلام بود و وقتی این نظام شکل گرفت تحولی در جهان و منطقه به وجود آورد و این راه با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای عزیز ما در گام دوم با قوت ادامه دارد و انشاالله به قله‌های بزرگ ادامه دارد و امروز وظیفه داریم با جان شیرین از نظام حمایت کنی

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: رهبر معظم در دیداری که با دستگاه قضا داشتند فرمودند ارتباط با مراجعین مهرورزانه و خیرخواهانه باشد، و این باید برای همه دستگاه‌ها باشد .

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: یک چنین رفتاری باید در دستگاه‌های ما باشد. چرا که مسئله اخوت و برادری است.

وی افزود : این هفته به خاطر جنایات آمریکا هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اسم گرفته است ، از بمباران شیمیایی حلبچه تا زدن هواپیمایی مسافربری و شهادت مسافر است. به قول کارتر آمریکا در تاریخ ۲۴۰ ساله‌اش ۲۲۶ سالش را در جنگ بوده است ، آمریکا ضد حقوق بشر است

حاج علی اکبری گفت: آمریکا در همه تروریسم‌ها حضور دارد و مشاهده می‌کنید خورشید امپریالیسم آمریکا در حال افول است و انشاالله جهان ، جهان بدون تروریسم آمریکایی و صهیونیسم را مشاهده خواهد کرد.

وی افزود: اقدام ضد فرهنگ و ضد بشری در اعطای قرآن سوزی و هتک حرمت کتاب مقدس نزدیک به ۲میلیارد مسلمان ضد آزادی بیان است و چرا چهره کثیف خودتان را پشت آزادی پنهان می‌کنید؟ این کارهای کثیف را انجام می دهند بعد هم پشت آزادی مظلوم پنهان می‌شوند، پشت این جریان صهیونیسم و آمریکا قرار دارد چرا که دولت سوئد بیچاره‌تر از این حرف ها است.

 وی گفت: امیدواریم کشورهای مسلمان پیگیری کنند و بدانید این رفتارها برای این است که نیرو قرآن در حال جهانی شدن است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز