خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استحکام قانون اساسی مرهون اندیشه والای شهید بهشتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۲۰۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد‌: ما در قانون اساسی یک فخامت و استحکامی می‌بینیم که مرهون اندیشه والای مرحوم شهید بهشتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی با عنوان «از بهشتی تا آرمان» در مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای ترور) گفت: در بسیاری از تحولات سیاسی، انقلاب‌‌ها یا دگرگونی‌هایی که در جوامع اتفاق می‌افتد، اصل و پیروزی یک چیز است و تثبیت، ارتقا و حفظ آرمان‌های نهضت یا انقلاب در قالب نظام سیاسی پس از پیروزی کار سخت‌تری است. 

وی ادامه داد: شهید بهشتی در کنار امام راحل این نقش را پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد و آن تدوین قانون اساسی مترقی بود که هر اصلی از آن با دقت و اهتمام و دانش فقهی و حقوقی ایشان و آشنایی کامل با اقتضائات نظام بین‌الملل و فهم روشن‌بینانه از اسلام که فهم مترقی و متعاقب با فهم امام بود پیاده کرد و در قالب اصول قانون اساسی امروز در معرض اعمال و اجرا قرار گرفته است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۴۵ سال از آن موضوع می‌گذرد و ما در قانون اساسی یک فخامت و استحکامی می‌بینیم که مرهون اندیشه والای مرحوم شهید بهشتی است، اظهار داشت: فقدان ایشان برای انقلاب بسیار مایه خسارت بود. چون بعد از شکل‌گیری نظام سیاسی خیلی از مواقع در اجرا برخی از مشکلات حل می‌شد. 

به گفته اسماعیلی، نبود ایشان اخلالی بود اما به‌حمدالله کار بزرگی که انجام داد که معماری نظام سیاسی جمهوری اسلامی بود به یک میراث ماندگاری تبدیل شده که بعد از گذشت ۴۵ سال همه ما از مواهب آن بهره‌مندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز