خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ژنو:

سازمان ملل باید تمام اقدامات لازم را برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نسبت به نقض حقوق بشر انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۸۶۷

سفیر ایران در ژنو گفت: سازمان ملل متحد از جمله شورای حقوق بشر و مکانیسم‌های نظارتی آن باید تمام اقدامات لازم برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نسبت به نقض حقوق بشر را انجام دهند.

به گزارش ایلنا، علی بحرینی در جلسه بررسی گزارش کمیسیون تحقیقاتی در خصوص جنایات و نقض حقوق بشر فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی در نشست ۵۳ شورای حقوق بشر سخن گفت.

بحرینی در بخش‌هایی از این سخنرانی با اشاره به شهادت محمد التمیمی دوساله به دست نیروهای اشغالگر، اشغال طولانی مدت سرزمین‌های فلسطین را علت اصلی این وضعیت فاجعه بار دانست و افزود: جامعه بین المللی برای پایان دادن به این اشغال مسئولیت اخلاقی، قانونی و انسانی دارد تا بتواند به کابوس شبانه هزاران کودک فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی پایان داد. 

وی گفت: ابعاد کشتار، شکنجه، بدرفتاری، ارعاب و خشونت ارتکابی توسط رژیم اشغالگر به وضوح نشان می‌دهد که جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به عنوان ابزار عادی و روزانه این رژیم آپارتاید مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل مصونیت از مجازات و عدم پاسخگویی، همچنان اینگونه جنایات را ادامه می‌دهد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ژنو در پایان سخنرانی خود همچنین یادآور شد: سازمان ملل متحد از جمله شورای حقوق بشر و مکانیسم‌های نظارتی آن باید تمام اقدامات لازم برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نسبت به نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز