خبرگزاری کار ایران

سلیمی در تذکر شفاهی:

مجلس «آقا اجازه» نیست/ تفکر پشت پرده صدور بخشنامه اخیر وزارت کشور خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۳۸۷

نماینده مردم محلات با اشاره به بخشنامه اخیر وزارت کشور تاکید کرد:اینکه یک بخشنامه را اصلاح کنند، بخشی از قصه است، اصل قصه تفکر خطرناکی است که به مجلس توهین کرده است؛ تفکری که اعتقاد دارد مجلس باید به اصطلاح آقا اجازه باشد، لذا باید گفت مجلس آقا اجازه نیست و اگر برخی خیال کردند که مجلس باید به فرموده آنها عمل کند، اشتباه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی طی تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گفت:  بر اساس اصل ۶۲ قانون اساسی دوره نمایندگی مجلس چهار ساله است. همچنین بر اساس اصل ۸۴ نماینده می تواند در تمام مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند. همچنین بر اساس اصل ۷۶ تحقیق و تفحص حق نماینده قلمداد می شود.

وی افزود: همچنین بر اساس اصل ۷۱ نماینده در عموم مسائل کشور قانون گذاری می کند و همه اینها در طول مدت چهار سال باید انجام شود.

نماینده مردم محلات گفت: اینکه معاون وزیر کشور نمایندگی مجلس را به سه سال محدود کردند، مغایر قانون اساسی است.

وی تاکید کرد: اینکه یک بخشنامه را اصلاح کنند، بخشی از قصه است، اصل قصه تفکر خطرناکی است که به مجلس توهین کرده است؛ تفکری که اعتقاد دارد مجلس باید به اصطلاح آقا اجازه باشد، لذا باید گفت مجلس آقا اجازه نیست و اگر برخی خیال کردند که مجلس باید به فرموده آنها عمل کند، اشتباه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس نشان داده که از شأن مجلس حمایت می‌کند، گفت: از رئیس مجلس می‌خواهیم اجازه ندهد که برخی خیال کنند که مجلس آقا اجازه است و باید به فرموده آنها عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز