خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی:

بازداشت «اسدی» خلاف اصول و قوانین بین‌المللی بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۲۱۴

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: حکم بازداشت آقای اسدی توسط بلژیک و دستگیری ایشان در آلمان و لغو مصونیت دیپلماتیک ایشان توسط دولت اتریش، خلاف اصول و قوانین بین المللی بود.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی که برای استقبال از اسدالله اسدی در فرودگاه حضور داشت، اظهار کرد: بعد از تلاش بسیار گسترده دستگاه های ذی ربط وزارت خارجه، قوه قضاییه و سایر دستگاه ها شاهد حضور و آزادی آقای اسدی هستیم و به خانواده ایشان و مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: خانواده و خودشان در این سال‌ها بسیار اذیت شدند. حقوق ایشان مطابق با حقوق بین الملل بسیار نقض شده است. ایشان دیپلمات ایران در سفارت مان در اتریش بودند و طبق حقوق بین الملل و کنواسیون ۱۹۶۱ نمی توان دیپلمات ها را بازداشت کنیم، حتی اگر در کشور ثالث باشند یا در حال بازگشت به محل ماموریت شان یا به کشور خودشان؛ و ایشان دقیقا همین وضعیت را داشت.

به گفته معاون بین‌الملل قوه قضاییه، حکم بازداشت ایشان توسط بلژیک و دستگیری ایشان در آلمان و لغو مصونیت دیپلماتیک ایشان توسط دولت اتریش خلاف اصول و قوانین بین المللی است.

غریب آبادی اظهار کرد: ایشان پنج سال بسیار سختی و رنج کشید و همچنین خانواده ایشان؛ اما الان خوشحالیم که بعد از این مدت شاهد آزادی ایشان هستیم و امیدواریم زندانیان ایرانی دیگر هم با تلاش دستگاه های ذی ربط آزاد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز