خبرگزاری کار ایران

نورانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا:

اتحاد ملت هیچ بحثی درباره استراتژی متفاوت در قبال جبهه اصلاحات نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۹۸۰

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: حزب اتحاد ملت اخیرا هیچ بحثی درباره استراتژی متفاوت در قبال جبهه اصلاحات نداشته و بخشی از گزارشی که امروز درباره تصمیم جدید حزب اتحاد در برخی رسانه‌ها منتشر شد، صحیح نیست.

حسین نورانی‌نژاد قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا حزب اتحاد ملت، از فعالیت در جبهه اصلاحات کنار کشیده است، گفت: حزب اتحاد ملت اخیرا هیچ بحثی درباره استراتژی متفاوت در قبال جبهه اصلاحات نداشته و بخشی از گزارشی که امروز درباره تصمیم جدید حزب اتحاد در برخی رسانه‌ها منتشر شد، صحیح نیست.

وی افزود: دوره جدید جبهه اصلاحات هم هنوز تشکیل نشده تا در آن درباره انتخابات یا هر موضوع دیگری، بحث شود. در دوره پیشین هم حسب گزارش نماینده حزب در آن شورا، بحث انتخاباتی نشده بود و لذا این بخش از مدعاهای گزارش منتشر شده را باید گمانه‌زنی و شاید خواسته‌های مستتر در آن دانست.

نورانی‌نژاد تصریح کرد: فضای موجود در کشور و مسائل متعدد آن به نحوی است که کمتر کسی رغبتی به مباحث انتخاباتی دارد. در اکثریت جامعه هم بازخورد دفعی به چنین بحثی قابل پیش‌بینی است. در گذشته تنها مانع اصلی برای مشارکت انتخاباتی، نظارت استصوابی بود که اصلاح‌طلبان همواره در مواجهه با آن سعی می‌کردند به انتخابات معنا ببخشند اما امروز فضای سیاسی و اجتماعی کشور و ساختار حاکمیتی به شکلی شده که تصمیم‌گیری درباره انتخابات را تنها محدود به گشایش در نظارت استصوابی نمی‌کند. در واقع امروز فقط نهاد انتخابات نیست که نیاز به احیا دارد، بلکه درباره اثربخشی کافی نهادهای انتخاباتی مثل مجلس هم تردید و حرف‌های بسیاری وجود دارد.

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در ادامه گفت: آیا امروز تنها نهاد قانون‌گذار طبق آنچه در قانون اساسی آمده، مجلس است؟ آیا آنچه بر سر اینترنت و فضای مجازی آمده از کانال مجلس گذشته است؟ آن هم مجلسی که نمی‌تواند ادعا کند که با برآیند همه سلایق و دیدگاه‌های موجود در کشور قرابت دارد.

وی تصریح کرد: درباره جبهه اصلاحات تصمیم تازه‌ای نگرفته‌ایم و روال سابق پابرجاست. برآورد من از مجموعه اصلاح‌طلبان این است که اتفاقا اکثریت موثر آنها در شرایط موجود، دنبال مباحث مربوط به انتخابات نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز