خبرگزاری کار ایران

پاسخ وزارت کشاورزی به تذکر یک نماینده مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۱۴۰

وزارت جهاد کشاورزی به تذکر سید کاظم دلخوش اباتری نماینده گیلان در انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه کشت برنج و مشکلات کشاورزان استان‌های شمالی کشور پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار تذکر سید کاظم دلخوش اباتری عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در جلسه صحن علنی روز ۱۲ اردیبهشت در انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه کشت برنج و مشکلات کشاورزان استان‌های شمالی کشور وزارت جهاد کشاورزی طی توضحاتی اعلام کرد:

با سلام و احترام

ضمن تشکر از توجه آن رسانه محترم به مسائل بخش کشاورزی، با عنایت به خبرمنتشر شده در آن خبرگزاری مورخ ١٢/٠٢/١٤٠٢ کدخبر ١٣٥٣٧٨٢ باعنوان " هزینه های کشت برنج ۳ برابر شده و محصول کشاورزان روی دستشان مانده است/ دولت به قول های خود در سفرهای استانی عمل کند"، مقتضی است دستور فرمایید توضیحات ارائه شده از سوی معاونت امور زراعت این وزارتخانه، درآن خبرگزاری برای روشنگری افکار عمومی منتشر شود.

به منظور حمایت از تولید داخلی و شالیکاران استان های شمالی کشور اقداماتی به منظور اجرای پروژه های طرح افزایش تولید برنج در زمینه تامین نهاده ها، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون، مدیریت آبیاری، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز، ارتقاء و بهبود مدیریت تغذیه گیاهی، ساماندهی و فرآوری بذور ارقام مختلف برنج، توزیع بذور گواهی شده و استاندارد و ... در سال ١٤٠١  انجام و منجر به افزایش تولید شده است.

همچنین به دنبال کاهش چشمگیر میزان بارندگی و ذخایر آب سدهای استانهای شمالی کشور در سال ١٤٠٢، مکاتباتی با روسای سازمان های جهادکشاورزی استان های شمالی در خصوص برنامه ریزی و اقدامات به زراعی در شرایط کم آبی صورت گرفته است، لذا پیش بینی می شود با مدیریت واردات، مجموع برنج قابل عرضه برای سال ١٤٠٢ به گونه ای باشد که منجر به انباشت برنج تولید داخلی نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز