خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت پیش از پایان دوره ۳ ماهه سرپرستی وزرای مدنظر خود را معرفی کند/ انتخاب افراد صاحب تخصص و تجربه کاری مرتبط در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۸۰۸

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: دولت به سمت انتخاب افرادی که رزومه کاری و تخصصی در وزارتخانه‌های تخصصی دارند برود، ما آزمون و خطا را داشتیم اما امروز زمان آن است که وزیری انتخاب شود که با موضوعات تخصصی و چالش‌های وزارتخانه‌ها آشنا باشد.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی پیرامون تسریع در معرفی وزرای پیشنهادی برای اداره وزارتخانه‌هایی که الان تحت مدیریت سرپرست هستند، گفت: در وهله اول از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهیم که با توجه به اهمیت ویژه و فوق‌العاده سه وزارتخانه آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت هم در ماموریت‌هایی که دارند و از سوی دیگر در رابطه با شعار سال و مطالباتی که رهبر معظم انقلاب برای امسال مطرح کردند در بحث رونق تولید و مهار تورم که هر دو مساله بسیار مهم و مرتبط با حوزه کاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت هستند، لذا پیشنهاد می‌کنیم دولت هرچه زودتر و پیش از پایان دوره ۳ ماهه سرپرستی وزیر مدنظر خود را معرفی کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه دوم سال قرار داریم اگر الان وزرای پیشنهادی معرفی شده و موفق به اخذ رأی اعتماد شوند، قادر خواهند بود به سرعت برای ماه‌های پیش‌رو تا پایان سال برنامه‌ریزی کرده و کار را در مسیر تحقق شعار سال اداره کنند؛ اما اگر زمان را دست بدهیم و کار معرفی وزیر پیشنهادی به تاخیر بیفتد، دولت در آن حوزه به مشکل خواهد خورد و کار زمین می‌ماند و مردم هم از این ناحیه آسیب خواهند دید.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: موضوع دیگر درخصوص دقت در انتخاب افراد است، پیشنهاد ما این است که دولت به سمت انتخاب افرادی که رزومه کاری و تخصصی در این وزارتخانه‌های تخصصی دارند برود، ما آزمون و خطا را داشتیم اما امروز زمان آن است که وزیری انتخاب شود که با موضوعات تخصصی و چالش‌های وزارتخانه‌ها آشنا باشد.

وی افزود: ما نیاز داریم وزیری انتخاب شود که مسئول فرهنگی، آموزشی و پرورشی باشد و نسبت به وزارتخانه تعلق خاطر داشته باشد و اینطور نشود که ۲۹ اسفند تازه به فکر حقوق فرهنگیان بیفتد و به یاد دارید که چقدر شرایط سختی بود که در آخرین روز سال هنوز حقوق فرهنگیان و معلمان پرداخت نشده بود و چالش‌هایی که ایجاد شد و ما هم چقدر پیگیری کردیم تا این حقوق قبل از پایان سال پرداخت شود.

اسماعیلی ادامه داد: در خصوص وزارت صمت هم قطع به یقین باید یک وزیر آشنا به حوزه‌های تخصصی این وزارتخانه بزرگ که ماموریت‌هایی در حوزه‌های مختلف از معادن و صنایع تا تجارت و بازرگانی را برعهده دارد بشناسد و بتواند متناسب با ماموریت‌ها، برنامه‌ها و اهداف برنامه‌ریزی کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین اظهار داشت: در بحث معرفی گزینه‌ها در وزارت جهاد کشاورزی به نظر می‌رسد سرپرستی که الان مسئولیت‌ کار را برعهده دارد قرار است معرفی شود، طبق صحبت‌هایی که با ما نمایندگان داشته برداشت‌ها اینطور بود که اشراف خوبی بر حوزه کاری خود دارد و از درون ساختار مجموعه است و تعامل خوبی با بدنه دارد که هر کدام از این‌ها در فضای کاری می‌تواند یک مزیت محسوب شود، در مجموع احساس می‌شود که از تجربه لازم برای اداره چنین وزارتخانه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: درخصوص دو وزارتخانه دیگر تاکنون گزینه مشخصی را نشنیده‌ام که قرار است معرفی شود، در این دو حوزه باید منتظر بمانیم و بعد از معرفی گزینه‌های مدنظر دولت تجارب، تخصص و برنامه‌های افراد را ارزیابی کنیم. مطالبه مردم از ما دیدن واقعیت‌ها و در نظر گرفتن شرایط جامعه برای اعتماد به وزرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز