خبرگزاری کار ایران

هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به شیراز سفر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۲۰۰

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیاتی از این کمیسیون به شیراز و بازدید از بخش‌ها و شرکت‌های وابسته در صنایع دفاعی خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عمویی در توضیح سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به شیراز گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی در چارچوب برنامه‌های نظارتی خود از بخش‌ها و شرکت‌های وابسته در صنایع دفاعی کشورمان در شهر شیراز از جمله مجموعه صنایع فجرشیراز و صنایع الکترونیک شیراز (صاایران) بازدید کردو در جریان روند تقویت بنیه دفاعی در این دو مجموعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با حمیت و جدیت ملی گام‌های موثری در صنایع دفاعی کشور برای تأمین نیازهای نیروهای مسلح برداشته شده و در حوزه‌های مختلف این صنعت پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

به گفته عمویی، در بازدید از صنایع فجر شیراز موضوع تامین تسلیحات متعارف مورد نیاز نیروهای مسلح کشور و در شرکت صنایع الکترونیک شیراز تأمین قطعات الکترونیک تسلیحات مورد استفاده نیروهای مسلح و همچنین تولید تجهیزات مورد نیاز در جنگ الکترونیک بود؛ جمعی از جوانان با استعداد کشورمان پس از تحصیل در رشته‌های مرتبط در شرکت‌های صنایع دفاعی کشور مشغول به کار شده و به دنبال آن نیازهای نیروهای مسلح تامین شده و امکان صادرات بخشی از محصولات فراهم شده است.

وی همچنین گفت: در حوزه صنایع الکترونیک، محصولات مورد نظر در زیردریایی‌ها تا محصولات مورد استفاده در دفاع زمینی و هوا و فضا تولید می‌شود. مهمترین تولیدات این حوزه عمدتا رادارهای پدافندی و رادارهای کنترل و هدایت تسلیحات دفاعی است؛ همچنین از انواع رادارها، تصویربرداری‌های هواپایه و سامانه‌های ناوبری بازدید شد در این مرکز انواع دوربین‌ها و تجهیزات اپتیکی مورد نیاز کشور در این مرکز تولید می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: پیشرفت در دانش دفاعی کشور، سرریزهایی در حوزه دانش، فناوری و تجاری داشته که باعث شده تحقیقات در این حوزه در حوزه‌های غیرنظامی هم مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در این سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشستی با تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم و فرمانده سپاه فجر استان فارس برای بررسی امنیت حرم شاه چراغ پس از حادثه تروریستی ۴ آبان سال گذشته برگزار کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز