خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

نقش ایران در انسجام محور مقاومت علیه اسرائیل/ اشتباهات نتانیاهو در ۵ ماه گذشته موجب بروز انتفاضه جدیدی شد/ رژیم صهیونیستی به سمت فروپاشی حرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۲۱۳

یک کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: شرایط در اراضی اشغالی اکنون به گونه‌ای رقم زده شده است که در حقیقت این رژیم با توجه به اشتباهات رهبرانش در انزوای کامل به سر می‌برد، رژیم صهیونیستی پشتوانه بین‌المللی خود را از دست داده و اکنون به سمت سقوط و فروپاشی و حتی جنگ داخلی حرکت می‌کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تفاوت‌های روز قدس امسال با سال‌های گذشته بیان کرد: در سال جاری تفاوتی که در روز قدس وجود دارد این است که شرایط اراضی اشغالی شرایط خاصی است. رژیم صهیونیستی به دلیل سلسله چالش‌های امنیتی و سیاسی در آستانه سقوط قرار دارد و این رژیم پس از سلسله چالش‌های منطقه‌ای و داخلی وارد چرخش فروپاشی شده است.

وی افزود: درگیری‌های اخیری که بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی صورت گرفته نشان می‌دهد این رژیم از تمام ابزارهای خشونت‌آمیز برای سرکوب فلسطینیان استفاده کرده اما نتوانسته امنیت لازم را برای اراضی اشغالی و صهیونیست‌ها بوجود بیاورد.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه شرایط در اراضی اشغالی اکنون به گونه‌ای رقم زده شده است که در حقیقت این رژیم با توجه به اشتباهات رهبرانش در انزوای کامل به سر می‌برد، گفت: رژیم صهیونیستی  پشتوانه بین‌المللی خود را از دست داده و اکنون به سمت سقوط و فروپاشی و حتی جنگ داخلی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت نتانیاهو در اسرائیل یادآور شد: نتانیاهو با تشکیل کابینه ائتلافی و حضور وزرای افراطی و سرکوب‌گر در این کابینه موجب شده که نوعی چالش امنیتی و سیاسی ایجاد شود. اشتباهات سختی که نتانیاهو در طول ۵ ماه گذشته مرتکب شده موجب بروز انتفاضه جدیدی شده که این انتفاضه اخیرا کارایی خود را نشان  داد و جبهه بزرگی از سوریه و لبنان و بخشی از داخل اراضی اشغالی علیه رژیم تشکیل شد و اشتباهات او منجر به فروپاشی سریع صهیونیست‌ها خواهد شد.

هانی‌زاده در ادامه با اشاره به شرایط جبهه مقاومت گفت: جریان مقاومت با توجه به اینکه رهبران آن در روزهای اخیر با سید حسن نصرالله دیدار داشتند، جبهه مشترکی تشکیل دادند و به نظر می رسد انسجام و هماهنگی بیشتری بین جبهه مقاومت چه در منطقه و محور مقاومت و چه داخل اراضی اشغالی ایجاد شده به همین دلیل بعد از حملات موشکی صورت گرفته علیه اسرائیل از سه جبهه سوریه و جنوب لبنان و داخل اراضی اشغالی نتانیاهو نتوانست واکنش لازم را از خود نشان دهد و این نشانه ضعف امنیتی و نظامی این رژیم است.

وی در پایان به نقش ایران در انسجام جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: طبیعی است که ایران به عنوان یک مرکز و کانون محور مقاومت توانسته انسجامی در این محور علیه اسرائیل بوجود بیاورد و به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران اکنون در جهان اسلام تنها کشوری است که به لحاظ سیاسی و رسانه‌ای و معنوی به صورت تمام قد از محور مقاومت و مردم فلسطین حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
سعیده امیدی
سعیده امیدی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز