خبرگزاری کار ایران

عین‌اللهی در گفت‌وگو با ایلنا:

کمیته کنترل تورم و افزایش تولید در وزارت بهداشت تشکیل شده است/۴۰ درصد از تجهیزات بیمارستانی را دانش‌بنیان‌ها تولید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۰۸۳

وزیر بهداشت و درمان گفت: برای تحقق شعار سال در وزارتخانه کمیته‌های کنترل تورم و افزایش تولید تشکیل شده است و مذاکراتی را برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان انجام داده‌اند.

بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه آیا در بودجه سال ۱۴۰۲ آن میزانی که مدنظر وزارت بهداشت و درمان بوده است تامین شده است، گفت: هنوز جداول نیامده است اما طبق جلساتی که با مجلس داشتیم، فکر می‌کنم که قانع شده‌اند و امیدوارم بودجه‌ پیشنهادی ما را بدهند اما تا جداول نیاید نمی‌توانیم نظر دهیم.

وزیر بهداشت و درمان درباره این‌که وزارت‌خانه متبوعش چگونه می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند و چه تمهیداتی را در این زمینه اندیشیده است  بیان کرد: در رابطه با فرمایش حضرت آقا، کمیته‌های مختلفی را در بحث کنترل تورم و افزایش تولید در وزارتخانه تشکیل داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با سندیکاها، بانک مرکزی و جاهای دیگر در حال مذاکره هستیم که بتوانیم تسهیلات بیشتری را به تولیدکنندگان دهیم.

عین‌اللهی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در مهار تورم و افزایش تولید، عنوان کرد: امسال ما ۵۳ درصد رشد دانش‌بنیان داشتیم و  امیدواریم بتوانیم این عدد را بیشتر کنیم چراکه دانش‌بنیان‌ها می‌توانند در بحث تولید و رفع مشکلاتی که در زمینه تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی وجود دارد، کم کنند. یک آمار بسیار جالبی که بخواهم بدهم این است که حدود ۴۰ درصد از تجهیزاتی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد نیاز است را الحمدلله دانش‌بنیان‌ها توانسته‌اند تولید کنند.

وی افزود: دانش‌بنیان‌ها در حال حاضر می‌توانید انواع و اقسام ونتیلاتورها را برای کنترل علائم حیاتی و دستگاه‌های دیالیز را تولید کنند و فکر می‌کنم با فعال شدن دانشگاه‌ها در بحث دانش‌بنیان، شهرک‌های علم و فناروی و رشد دانش و علم بتوانیم حرکت‌های خوبی انجام دهیم.

وزیر بهداشت و درمان درخصوص این‌که وزارت بهداشت سال گذشته چالش‌های بسیار‌ زیادی را در بحث قیمت و یا کمبود دارو داشت امسال برای رفع این معضل چه اقداماتی انجام داده است، گفت: نه تنها در سال گذشته بلکه همیشه وضعیت و قیمت دارو باتوجه به میزان مصرفش نوسان داشته است. به طور مثال زمانی که آنفولانزا می‌آید و یا هنگامی که اوج کرونا بود، در بعضی از داروها و واکسن کمبود داشتیم که مربوط به این دولت هم نبود. در واقع این مسئله به  مدیریت سازمان غذا دارو بازمی‌گردد که کنترل داشته باشد و از  کمبودها پیشگیری کند. بهترین روش ایجاد افزایش ذخایر است که انجام می‌دهیم تا اگر جایی کمبود ایجاد شد از طرق مختلف بتوانیم آن کمبود را جبران کنیم.

وی درباره این‌که اگر دوباره موج جدیدی از کرونا به وجود بیاید آیا ذخایر دارو برای مهار آن را داریم، بیان کرد: کرونا وضعیتش در جهان مشخص است و دیگر آن موج کرونایی که قبلاً   امکان  ایجاد داشت را شاهد نخواهیم بود و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که شاید سال آینده میلادی بتواند اعلام کند مثلاً کرونا تمام  شده است. پیش‌بینی ما در کرونا به اندازه پیش‌بینی جهانی است و ما مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز