خبرگزاری کار ایران

اولین جلسه رسیدگی به پرونده پولشویی هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۳۶

رئیس کل دادگستری استان گلستان از برگزاری دادگاه پرونده پولشویی هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حیدر آسیابی گفت: ۲۰ اسفند اولین جلسه رسیدگی به پرونده پولشویی هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی استان گلستان برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان این خبر را اعلام کرد و گفت: این پرونده ۹۶ متهم دارد که ۳ متهم اصلی و سرکرده آنان، همچنان در زندان هستند و بقیه متهمان با قرار تامین تا زمان دادگاه، فعلا آزادند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: ۲۰ اسفند زمان نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده تعیین شده و اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی دو اتهام اصلی متهمان است.

حیدر آسیابی، افزود: متهمان در این پرونده، هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از منابع یکی از موسسات مالی و اعتباری برداشت کردند.

وی ادامه داد: درقالب رسیدگی به این پرونده، ۶ هزار میلیارد تومان، اموال و املاک حاصل از این جرم، شناسایی و توقیف شد که از این میزان تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان به موسسه بازگردانده شد و در حال تعیین تکلیف ۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده هستیم.

 آسیابی افزود: پرونده پولشویی پس از پرونده‌های لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر، گندم‌های مفقودی و پرونده پیش فروش خودرو، چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مستقر در استان گلستان، رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: در خلال رسیدگی به این پرونده ۳۰ هزار صفحه ای، ۲۸۵ نفر به دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم، بررسی برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت گرفته از سوی اعضای این باند را، انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده، علت زمان بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده ۱۶۵ جلدی بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز