خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

محل تامین منابع طرح های آبی کشور در مناطق گرمسیری و سردسیری مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۸۶۳

نمایندگان مردم در مجلس محل تامین منابع احداث و تکمیل طرحهای نیمه‌تمام مهار و تأمین آب کشور در مناطق گرمسیری و سردسیری را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بندهای (ح) و (ی) تبصره ۴ این لایحه موافقت کردند.

 براساس بند (ح) تبصره ۴ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛  ‌مهلت واگذاری اوراق مالی اسلامی غیرنقدی (تحویل به طلبکاران) منتشره در سال ۱۴۰۲، برای کلیه دستگاههای ‌‌اجرائی از جمله دستگاههای ‌‌اجرائی موضوع ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تابع مواد (۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب سال ۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن است.

‌همچنین براساس بند (ی) تبصره ۴ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ به دولت اجازه داده می‌شود تا ششصد هزار میلیارد (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در سقف بند (ب) این تبصره، انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق بر قوانین و مقررات و در چهار‌چوب عقود اسلامی ‌باشد را منتشر و به ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. این اوراق با رعایت ماده (۳۰) قانون ‌برنامه‌و‌بودجه کشور پس از مبادله موافقتنامه با سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه کشور جهت احداث و تکمیل طرحهای نیمه‌تمام مهار و تأمین آب کشور با اولویت طرحهای مرزی گرمسیری و سردسیری و طرحهای برق آبی، طرح های آبرسانی به شهرها و روستاها ، طرح های تأمین آب سیستان و بلوچستان و طرح های زودبازده مهار آب در اختیار شرکتهای وابسته و تابعه وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

ردیف ۱ -  مبلغ یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از اوراق موضوع این بند جهت توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی، احداث استخرهای ذخیره آب و انتقال آب و انتقال آب الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و احداث جاده بین مزارع اختصاص می یابد.

ردیف ۲ - مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از اوراق موضوع این بند جهت ساخت و تجهیز و تعمیر خوابگاه های دانشجویی متأهلین اختصاص می یابد.

ردیف ۳ - مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از اوراق موضوع این بند به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اولویت تکمیل مدارس خیرساز و مدارس کانکسی و عشایری اختصاص دهد.

علی اصغر باقرزاده در جریان بررسی بندهای مذکور در صحن علنی مجلس گفت: اقدامات توانبخشی هلال احمر ممتاز است و باید به این نهاد کمک شود، لذا ما در این بخش نسبت به استانداردهای جهانی فاصله داریم.

وی تاکید کرد: امروز پایگاه های امداد و نجات ما به تعداد کافی و مناسب نیست و باید به سازمان هلال احمر کمک شود.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به اظهارات این نماینده گفت: موضوعات مربوط به هلال احمر از موضوعات مهم روز کشور است و ما در تبصره ۱۳ لایحه بودجه مباحث مربوط به هلال احمر را مورد تاکید قرار داده ایم، لذا از نمایندگان تقاضا دارم اگر قرار است به این سازمان لطف و محبتی داشته باشند در زمان بررسی تبصره ۱۳ موارد خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز