خبرگزاری کار ایران

احمدی بیغش در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییر ژئوپلیتیک منطقه و مرزها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست/ آذربایجان به لانه دشمنان قسم خورده ایران تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۸۹۱

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری آذربایجان به لانه‌ای برای دشمنان قسم خورده ایران تبدیل شده است و بصورت رسمی در سرزمین‌های اشغالی سفارت افتتاح کردند و رژیم صهیونیستی نیز در این کشور حضور گسترده دارد.

محمود احمدی بیغش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به تحرکات اخیر جمهوری آذربایجان در منطقه قفقاز و در پاسخ به این سوال که به عنوان یکی از حامیان نقش آفرینی ایران در تحولات این منطقه و حمایت از ارمنستان، موضع شما در قبال اقدامات آذربایجان که در تقابل مستقیم با سیاست جمهوری اسلامی ایران در عدم تغییر مرزها صورت گرفته است چیست، گفت: تغییر مرزها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و هیچ کشوری نیز این قدرت را ندارد که در قبال مردم ایران این حرکت را انجام دهد. من مدافع هر کشوری هستم که حرمت جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند و حرمت مرزها را حفظ کند و مزاحمتی برای ما نداشته باشد.

احمدی بیغش ادامه داد: جمهوری آذربایجان اثبات کرده که این دغدغه را تا امروز رعایت نکرده و لانه‌ای برای دشمنان قسم خورده ایرانر شده است و بصورت رسمی در سرزمین‌های اشغالی سفارت افتتاح کردند و رژیم صهیونیستی نیز در این کشور حضور گسترده دارد. من اعتقاد دارم موضع جمهوری آذربایجان در قبال ایران موضع همسایگی و دوستی نیست اما ارمنستان این موضع را داشته و همیشه هم حفظ کرده است.

وی افزود: موضع آذربایجان دفاع از منافع کشورهایی است که مانند آمریکا و اسرائیل با سرسختی از این کشور دفاع می‌کنند. ما با کشورهای همسایه باید در چهارچوب احترام متقابل رابطه داشته باشیم و در قبال اقدامات غیردوستانه نیز با شدت برخورد کنیم. ملایمت در قبال آقای علی‌یف باید هم منطقی و هم در چهارچوب منافع باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امروز همه کشورهای دنیا به دنبال حفظ منافع ملی خود هستند و هر کشوری که حرمت منافع کشور مقابل را داشته باشد برایش ارزشمند است فارغ از اینکه چه دین و قومیتی دارد. ما باید به منافع ملی خودمان توجه داشته باشیم و به دین و قومیت طرف مقابل توجه نداشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز