خبرگزاری کار ایران

دستور رئیس کل دادگستری استان البرز برای رسیدگی به پرونده تعدادی از زندانیان زندان مرکزی کرج

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۹۶۵

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: درخواست ۶۰ زندانی بررسی شد که در خصوص ۲۸ نفر دستورات مقتضی برای تخفیف، پابند الکترونیک، آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و تسریع در رسیدگی صادر شد.

به گزارش ایلنا، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز به همراه معاونان نظارت بر زندان و اجرای احکام و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک استان و جمعی از قضات تجدیدنظر و کیفری یک با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج با تعدادی از زندانیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این دیدار چهار ساعته با ۶۰ نفر از زندنیان بیان کرد: در این دیدار قضات شعب تجدیدنظر و کیفری یک استان با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج به صورت مستقیم و بلاواسطه با محکومان دیدار و گفت‌وگو کرده و به تقاضای آن‌ها رسیدگی کردند.

وی افزود: در دیدار انجام شده از هر شعبه کیفری یک و تجدیدنظر ویژه امور کیفری، یک نفر به نمایندگی حضور داشت و در نتیجه بررسی درخواست‌ها، برای دو نفر قرار تخفیف تامین کیفری، سه نفر پابند الکترونیک، چهار نفر آزادی مشروط، سه نفر تعلیق اجرای باقی مانده مجازات صادر و در خصوص ۱۵ نفر نیز دستور تسریع در رسیدگی به پرونده صادر شد.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اهمیت دیدار انجام شده که امکان بررسی مستقیم و سریع درخواست‌های زندانیان از سوی قضات تجدیدنظر و کیفری یک فراهم شد، اظهار کرد: قضات از لحظه بازداشت و معرفی متهم به زندان تا پایان محکومیت و آزادیشان نسبت به پیگیری مستمر وضعیت وی مسئولیت دارند که دیدار امروز و همچنین حضور مستمر قضات در زندان با این هدف صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوهای رودرو با زندانی با بررسی پرونده و یا تقاضای زندانی در شعبه متفاوت است، گفت: در دیدارهای حضوری و گفت‌وگوی قضات با محکومان، می‌توان ارزیابی بهتری از مشکلات زندانی و اطلاع از روند اصلاح وی داشت و با لحاظ آن در خصوص اعمال نهادهای ارفاقی تصمیم گیری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز