خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ اکرمی‌نیا:

همه باید به عنوان جهادگر تبیین، نقش انقلابی، دینی و ملی خود را ایفا کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۰۸۰

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «جهاد تبیین» برای مقابله با تحریف‍ها و دروغ‌های دشمن لازم است، گفت: همه باید با امپراطوری رسانه‌ای شیطانی دشمن مقابله کنیم و به عنوان جهادگر تبیین، نقش انقلابی، دینی و ملی خود را ایفاء کنیم.

به گزارش ایلنا،امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد آجا در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی، روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت، به شرایط فعلی کشور و اغتشاشات اخیر پرداخت و گفت: علل و عوامل شکل‌گیری اغتشاشات اخیر را به طور کلی می‌توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد.

 وی افزود: در بخش داخلی می‍توان به ضعف مدیریت در حوزه‌های مختلف و مشکلات ساختاری اقتصاد کشور است که ریشه در 60 یا 70 سال گذشته دارد، اشاره کرد. اقتصاد ایران که پس از انقلاب اسلامی به سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی تقسیم شده، اما هنوز بخش عمده آن دولتی است و در بسیاری از قلمروهایی که دولت باید ورود کند و عملکرد اقتصادی مطلوب داشته باشد؛ یا ورود نکرده و یا ورود مطلوبی نداشته است. مثل ساخت و ساز مسکن که یک کالای راهبردی محسوب می‌شود.

 امیر اکرمی نیا ادامه داد: در کشورهای توسعه‍یافته ساخت مسکن عمدتاً در دست دولت است اما در کشور ما سهم دولت بسیار کم است. در  مقابل در برخی از حوزه‌ها مانند تجارت و بازرگانی که بخش خصوصی می‌تواند نقش عمده را ایفا کند، دولت نقش‌آفرین اصلی است که این یک مشکل ساختاری است.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، دیگر علت داخلی زمینه‌ساز اعتراضات و اغتشاشات را معطل نگه داشتن کشور به مدت 8 سال برای برجام دانست و افزود: پس از توافق برجام، خیلی سریع تعهداتمان را انجام دادیم و فعالیت‌های هسته‌ای را کاهش دادیم اما آمریکا با روی کارآمدن ترامپ تعهدات خود را نقض کرد و عامدانه و آگاهانه مذاکرات را طولانی کرد تا تحریم‌ها  بر اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم اثر بگذارد تا از این طریق بتوانند در مذاکرات امتیاز بیشتری بگیرند.

 وی افزود: درآن شرایط برخی دولتمردان تصور می‌کردند از طریق مذاکره می‌توان آمریکا را به برجام بازگرداند و همه تحریم ها را رفع و مشکلات اقتصادی را کاهش داد.

امیر سرتیپ اکرمی نیا ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که ما امروز با آن مواجهیم، آثار تحریم‌های گذشته است و گرنه در وضعیت فعلیِ اقتصادی کشور که در مقایسه با گذشته میزان صادرات و قیمت نفت افزایش یافته و درآمدهای دولت رشد قابل توجه داشته، می‌بایست شاهد گشایش اقتصادی باشیم؛ اما به دلیل تداوم همان تحریم‌های گذشته و کاهش مبادلات تجاری، همچنان مشکلات پابرجاست.

 معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، دیگر مشکل داخلی را عدم توجه به سیاست‍های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: سال‍هاست که مقام معظم رهبری سال‍ها را با عناوین اقتصادی نامگذاری می‍کنند، اما در مقاطع گذشته توجه و اهتمام لازم به شعارها نشده و در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام کافی صورت نگرفته است.

وی افزود: البته در این سال‍ها اقدامات و تلاش‌های سازنده و مهمی نیز انجام شده اما در خصوص این اقدامات اطلاع‍رسانی لازم صورت نگرفته و یا اگر اطلاع‍رسانی انجام شده در میان هیاهو، جنجال و هجمه گسترده رسانه ای و تبلیغاتی دشمن گم و کم اثر شده است.

 امیر اکرمی نیا در ادامه به عوامل خارجی تاثیرگذار بر شکل‌گیری اعتراضات و اغتشاشات پرداخت و افزود:  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقدامات دشمن علیه نظام را در قالب جنگ ترکیبی مطرح کرده‍اند؛ شبیه جنگ احزاب که در سال پنجم هجری با گرد هم آمدن همه دشمنان اسلام به مسلمانان تحمیل شد.

وی تصریح کرد: امروز نیز دشمنان یک جنگ ترکیبی احزاب‌گونه‌ را علیه ایران در حوزه‌های نرم، نیمه سخت و سخت با محوریت رسانه رقم زده‌اند. امروز رسانه‌ها ابزاری برای سلطه‌طلبی استعمارگران عصر استعمار فرانو است. استعمارگران در گذشته با ابزارهای مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی اهداف حود را دنبال می‌کردند، اما امروز همان اهداف که چپاول منابع و ثروت‌های ملت‌ها و تسلط بر آنان بود را با ابزار رسانه پیگیری می‌کنند.

 معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‍ها هیچ‍گاه نگران وضعیت حجاب، آزادی زنان و حقوق بشر در ایران و هیچ کشور دیگری نیستند که اگر بودند با عربستان دوستی نمی‌کردند، از جنگ یمن حمایت و پشتیبانی نمی‌کردند و رژیم غاصب صهیونیستی را زیر چتر حمایت خود نمی‌گرفتند؛ به وضوح روشن است که این موضوعات بهانه‍هایی است برای تسلیم کردن کشورها و سلطه بر ملت‌ها در عصر جدید با استفاده ابزاری از رسانه‍ها.

 وی افزود: بدون تردید هدف دشمن صرفاً ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست بلکه هدف دشمن، فراتر از جمهوری اسلامی ایران است. همچنان‌که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، هدف اصلی تجزیه ایران است و امروز این هدف را در محافل فکری و پژوهشی دنبال می‌کنند.

 امیر اکرمی نیا در پایان با تاکید بر اهمیت «جهاد تبیین» گفت: جهاد تبیین برای آشکار کردن تحریف‌ها و ترفندهای دشمن لازم است و همه باید به عنوان جهادگر تبیین، نقش انقلابی، دینی و ملی خود را ایفاء کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز