خبرگزاری کار ایران

بازدید اساتید و دانشجویان نظامی عمان از دانشگاه دافوس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۴۸۹

هیات ۳۳ نفره از اساتید و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش عمان در قالب تور مطالعاتی و به منظور آشنایی و بازدید از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) از این دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، سرتیپ محمد علی المشیخی، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش عمان در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، ایران را کشوری با فرهنگ کهن و تاریخی معرفی کرد و گفت: ارتباط و علاقه دو ملت ایران و عمان به دلیل پیوندهای فرهنگی و مذهبی بسیار عمیق و قابل توجه است و امیدواریم هر روز این پیوند و ارتباط مستحکم تر شود و هیچ قدرتی نمی تواند به این پیوند مشترک خدشه‌ای وارد کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های نظامی و توانمندی‌های کشور ایران اظهار داشت: ایران در کلیه سطوح نظامی و غیر نظامی پیشرفت‌های چشمگیر داشته است و امیدواریم که در این مسیر روز به روز شاهد رشد روزافزون کشور دوست ایران بویژه در عرصه دفاعی باشیم.

سرپرست گروه مطالعاتی اعزامی کشور عمان ادامه داد: دانشجویان عمانی که در سال‌های گذشته در دافوس آموزش دیده‌اند هم اکنون دارای سمت‌های مهم در ارتش عمان هستند و قطعا دستاوردهای بسیار مثبتی این سفر مطالعاتی برای کشور عمان در عرصه‌های مختلف به دنبال خواهد داشت.

امیر سرتیپ حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی روابط ایران و عمان بر اهمیت توجه به گزاره‌های مشترک و عمیق فرهنگی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: امروز تبادل دانشجو و بازدید هیات‌های نظامی دو کشور ایران و عمان به نحو مطلوبی تداوم دارد و ما آمادگی داریم در زمینه تبادل اساتید با دانشگاه فرماندهی و ستاد عمان ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: ما در طول دوره دافوس، هر آنچه از مباحث و آموزش‌های دفاعی و نظامی به دانشجویان ایرانی تعلیم می‌دهیم به دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان نیز بدون هیچ ملاحظه‌ای ارائه می‌کنیم و تمام تلاش خود را در زمینه بهره مندی از اساتید با تجربه و پیشکسوت نظامی انجام می‌دهیم.

در ادامه این جلسه، دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد کشور عمان سوالات خود را در خصوص شرایط حضور در دافوس و مسائل آموزشی و پژوهشی این دانشگاه مطرح کرده و امیر سرتیپ ولیوند پاسخ مقتضی را ارائه داد.

هیأت مذکور علاوه بر بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی دافوس ارتش و موزه جنگ و اماکن آموزشی این دانشگاه از برخی اماکن فرهنگی شهر تهران نیز بازدید خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز