خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۲ هزارو ۸۱۷ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۲۷۴

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در مهرماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزارو ۸۱۷ نفر به صورت حضوری به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه کرده اند.

به گزارش ایلنا،  در راستای سیاست های قوه قضاییه مبنی بر ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و تکریم ارباب رجوع و همچنین مردمی بودن دستگاه قضایی، ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشورانجام می‌شود.

حفظ کرامت ارباب رجوع، تکریم ارباب رجوع و استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان، جدی تر از گذشته در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته و مسئولان این دستگاه، تلاش می‌کنند گره از کار مردم باز کنند.

یکی از رویکردهای اصلی در دوره تحول و تعالی ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و مراجعان به دستگاه قضایی است به طوری که رئیس قوه قضاییه در اکثر سخنرانی‌های خود، پیگیری مستمر این رویکرد را به همه مسئولان و مدیران قضایی متذکر می‌شود.

از مهم‌ترین وظایف مسئولان قضایی ، ایجاد ارتباطات دو سویه مردمی و پاسخگویی به درخواست‌های مردم است تا از این طریق مشکلات قضایی آنها گره گشایی شود.

سیدعلی اصغر رفاهی در گفت‌ و گو با میزان، درباره ملاقات های مردمی صورت گرفته در مهرماه سال ۱۴۰۱ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، اظهار کرد: در مهرماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزارو ۸۱۷ نفر به صورت حضوری به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه کرده اند.

وی درخصوص ملاقات های مردمی مسئولان قضایی در مهر ماه ۱۴۰۱ گفت: در مهر ماه ۱۴۰۱ معاون قضایی قوه قضاییه در تاریخ ۱۶ مهر با ۱۲ نفر از مراجعان به صورت حضوری ملاقات های داشته است و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران (نظارت و پیگیری) در تاریخ ۲۵ مهر با ۱۵ نفر از مراجعان ملاقات برگزار کرده همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران درتاریخ ۲۶ مهر با ۲۵ نفر از مراجعان ملاقات چهره به چهره داشته است.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره گزارش ملاقات های مردمی مسئولان عالی قضایی استان ها در مهرماه ۱۴۰۱ بیان کرد: درمهر ماه سال جاری تعداد ۱۸۳ هزارو ۷۴۷ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شده که، تعداد ۱۳ هزارو ۲۹۷ مورد متعلق به روسای کل دادگستری استان ها و تعداد ۹ هزارو ۴۵۹ مورد متعلق به دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها است.

وی در ادامه گفت: استان فارس با ۲۱هزارو ۹۵۲ مورد بیشترین تعداد ملاقات شونده را در مهرماه داشته است.

رفاهی عنوان کرد: درمهرماه سال جاری رئیس کل دادگستری استان گیلان با ۱هزارو ۵۳۰ مورد و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با ۹۴۵ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته اند.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: اولویت موضوع درخواست های مردم در ملاقات های صورت گرفته در استان ها شامل دعاوی خانوادگی(مطالبه مهریه، نفقه، طلاق به درخواست زوجه و …)، درخواست های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند(مراقبتی) الکترونیکی، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، پیگیری پرونده، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، تقاضای وقت رسیدگی و تدقیق در رسیدگی به پرونده ها و استماع مباحث طرفین، ارشاد و راهنمایی، اعسار، عدم رضایت از عملکرد همکاران قضایی و اداری و وکلا و کارشناسان همچنین حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع و مشکلات تولید است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز