خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی مطرح کرد:

تصویب کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۳۳۸

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمرضا پورابراهیمی در تشریخ نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا لایحه‌ای در ارتباط با معافیت مالیات بر ارزش افزوده از مواد اولیه دارو، شیر خشک و تجهیزات پزشکی به مجلس ارائه شد و امروز با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی و دستگاه اجرایی مربوطه در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا در جلسه امروز کلیات این لایحه به تصویب رسیده و تا پایان هفته نیز جزئیات آن را هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا گزارش آن در صورت نهایی شدن هفته آینده به صحن علنی ارسال و پس از تصویب در صحن و تایید شورای نگهبان برسد تا در ماه‌های آینده شاهد کاهش قیمت‌ آنها برای مصرف‌کنندگان باشیم.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بررسی لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه نیز موضوع دیگری بود که در کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نهایتا کلیات آن به تصویب رسید. اگر نکته خاصی در جزئیات آن وجود نداشته باشد، گزارش کمیسیون به صحن ارسال شده تا به جمع‌بندی نهایی برسد.

پورابراهیمی با بیان اینکه گزارش کمیته تخصصی اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی دستورکار دیگر کمیسیون اقتصادی بود که پس از چندین ماه کار بی‌وقفه به اتمام رسیده و امروز گزارش آن ارائه و دستگاه‌های مختلف نیز نظرات خودشان را بیان کردند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم تا چند هفته آینده جزئیات را نیز دستورکار قرار دهیم. گفتنی است اعضای کمیسیون ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خودشان را در خصوص متن کمیته اعلام کنند تا پس از آن جزئیات مورد بررسی قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز