خبرگزاری کار ایران

کاظمی:

الگوی جدید انتخاب شهرداران در کمیسیون شوراهای مجلس تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۳۳۷

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس الگوی تصویب شده این کمیسیون برای انتخاب شهرداران را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سید حمیدرضا کاظمی با اشاره به نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور (الگوی انتخاب شهردار) در دستورکار بود، کارگروه تخصی در این زمینه بررسی‌های کارشناسی انجام داده بود و اصلاحات برای تصویب نهایی در کمیسیون مطرح شد.

وی ادامه داد: الگوی انتخاب شهردار برای رفع حواشی در انتخاب این مسئولیت مدنظر بود، پیشنهادی که ارائه و تصویب شد به این نحوه است که کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر، گزینه مدنظر خود برای شهرداری را اعلام می کنند تا مردم بدانند در صورت انتخاب آنها چه کسی از سوی اعضای شورای شهر  برای شهرداری معرفی می‌شود، با این کار حواشی‌ها برطرف می‌شود.

به گفته این نماینده مجلس، در طرح پیش‌بینی شده؛ اگر رای شهرداران معرفی شده در بین اعضای شورای شهر یکسان باشند، شهردار معرفی شده از سوی منتخبینی که بیشترین رای را از مردم گرفته‌اند انتخاب می‌شود.

کاظمی افزود: اگر شرایط بین دو گزینه شهرداری از لحاظ تعداد رای و تحصیلات برابر باشند، اولویت با کسی است که مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشد و در صورتی که مدرک تحصیلی برابر داشته باشند، کسی به عنوان شهردار انتخاب می شود که سابقه اجرائی بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا نهایی شد و برای تصویب به صحن علنی ارسال می شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اصول قانون اساسی در خصوص افزایش تعداد نمایندگان در هر دهه، گفت: ۲ دهه است که افزایش تعداد نمایندگان اتفاق نیافتاده است، کارگروه تخصصی گزارشی از این روند ارائه کرد و نظرات مجامع استانی و دولت دریافت شد تا در این زمینه نیز اقدامات قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز