خبرگزاری کار ایران

گزارش بلومبرگ از آزادسازی ذخایر نفتی ایران در صورت به سرانجام رسیدن توافق هسته‌ای/ ذخایر استراتژیک آمریکا، در ماه اکتبر به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۸۸۲

به گفته کارشناسان، در صورت تحقق توافق هسته‌ای، نفت ذخیره شده ایران می‌تواند به سرعت به بازار تزریق شود و جای خالی نفت روسیه را پر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، پیشرفت‌های صورت گرفته در راستای توافق هسته‌ای ایران نظرها را به سمت ذخایر قابل توجه نفت ایران جلب کرده است. ذخایری که در صورتی که توافق هسته‌ای ایران نهایی شود می‌تواند به سرعت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

در حدود ۹۳ میلیون بشکه از نفت خام و میعانات ایران در کشتی‌هایی در خلیج فارس، در ساحل سنگاپور و در نزدیکی چین ذخیره شده‌اند و شرکت وردتکسا تخمین می‌زند که این کشتی‌ها در حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون بشکه نفت ایران را ذخیره کرده‌اند و میزان کمتری هم در مخازن نفتی در سواحل ایران ذخیره شده‌اند.

به گفته «جان دریسکول»، استراتژیست ارشد در کمپانی‌های جی‌تی‌دی، ایران ذخیره شناوری را به وجود آورده است که هر زمان می‌تواند به بازار تزریق شود.

خریداران نفت انتظار دارند که اتحادیه اروپا محدودیت‌های سخت‌تری بر نفت خام روسیه اعمال کند و ذخایر استراتژیکی که دولت بایدن ارائه کرده است، در ماه اکتبر میلادی به پایان می‌رسند.

دریسکول در ادامه افزود که ایران در این شرایط می‌تواند جای خالی نفت روسیه در اروپا را، مخصوصاً در اسپانیا، ایتالیا، یونان وحتی ترکیه، پر کند. تهران همچین می‌تواند جای خود را در بازار پرسود آسیا پس بگیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز