خبرگزاری کار ایران

توافق ایران و پاکستان برای از سرگیری مذاکرات بر سر پروژه احداث خط لوله گاز بین دو کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۷۵۵

ایران و پاکستان گفت‌وگوهایی برای احداث خط لوله گاز بین دو کشور که به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف شده بود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بیزینس ریکوردر، پاکستان و ایران توافق کرده‌اند تا مذاکرات بر سر اجرای پروژه خط‌ لوله گاز میان دو کشور، احتمال آغاز سیستم پیام‌رسان الکترونیک مالی موسوم به سپام و دستیابی به مبادلات پایاپای به ارزش ۴ میلیارد دلار را از سر بگیرند.

کار روی خط لوله گاز میان ایران و پاکستان به دلیل تحریم‌های ایالات متحده و خودداری بانک‌های پاکستای از تأمین مالی پروژه متوقف شده بود. این پروژه بخشی از تعاملات میان دو کشور در بالاترین سطوح بوده ولی سال‌ها است که شاهد هیچ‌گونه پیشرفتی نبوده است.

اسناد رسمی که در اختیار «بیزینس رکوردر» قرار گرفته نشان می‌دهند که وزات نفت ایران آمادگی خود برای آغاز گفت‌وگوهای برای صادرات نفت، محصولات پتروشیمی و کمک‌های فنی از ایران به پاکستان اعلام کرده است.

در بخش بانکی نیز هدف اصلی، تقویت و تسریع روابط بانکی دوجانبه است و هر دو طرف ابراز تمایل کرده‌اند تا روابط بانکی مکاتبه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

طرف پاکستانی هم قبول کرده است تا دیدگاه‌های خود درخصوص سامانه «سپام» را در اختیار طرف ایرانی قرار دهد.

در حوزه کشاورزی نیز هر دو طرف تأکید کرده‌اند موانع تجاری غیرتعرفه‌ای را برطرف کرده و موانع تعرفه‌ای را اصلاح و کاهش دهند. دوطرف همچنین آمادگی خود برای آغاز مذارکات در رابطه با مبادله پایاپای محصولات کشاورزی را اعلام کردند.

هر دو طرف تصمیم خود مبنی بر برگزاری جلسات فصلی کمیته مشترک تجارت مرزی به منظور گفت‌وگو بر سر موضوعات تجاری و گمرکی محلی را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز