خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر امور خارجه با رییس دولت انتقالی مالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۶۷۵

وزیر امور خارجه امروز با رئیس دولت انتقالی مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان که در راس هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی جهت دیدار با مقام‌های جمهوری مالی و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های جامع، در حال دیدار از باماکو هستند، روز سه‌شنبه با ژنرال Assimi Goita رئیس دولت انتقالی مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری موفقیت‌آمیز اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های جامع دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری‌های اقتصادی، دفاعی و علمی - فناوری با کشور مالی را اعلام کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت مالی در مبارزه با جریانات تروریستی، با مرور مبارزات جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم منطقه‌ای در عراق و سوریه، شکست داعش را نتیجه تلاش‌های مستمر ایران با همکاری دولت‌های مرکزی سوریه و عراق دانست.

آسیمی گویتا، رییس دولت انتقالی مالی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزیر امور خارجه به جهت برگزاری موفق کمیسیون مشترک همکاری‌های جامع، خواستار تسریع و توسعه همکاری‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

وی ادامه داد: جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی، نتیجه ایستادگی مردم و رهبری ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه بوده و مردم مالی نیز با الگوبرداری از موفقیت‌های ملت ایران، به مبارزات خود در برابر زیاده‌خواهی‌های خارجی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز