خبرگزاری کار ایران

محرابیان‌ در جمع خبرنگاران:

تقویت دیپلماسی آب و انرژی جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است/ در خصوص حق‌آبه هیرمند نگرانیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۶۵۲

وزیر نیرو گفت: در موضوع هیرمند نگران هستیم و بارها گفتیم طرف افغانی با حقآبه ایران موافقت کرده است اما کافی نیست، لذا مذاکرات مفصلی شده و بزودی سفری به افغانستان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر محرابیان‌ در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع «دیپلماسی آب» گفت: تقویت دیپلماسی آب و انرژی جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است ‌و از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی با تاکیدهای فراوان رئیس‌جمهور این موضوع با جدیت دنبال می‌شود و در تمام جلسات دوجانبه با کشورهای مختلف بویژه همسایگان این دیپلماسی در دستور کار است.

وی ادامه داد: از مهمترین خبرها در این حوزه این است که در سفر اخیر اردوغان رییس‌جمهور ترکیه به ایران، بین هیات‌ها در این زمینه مذاکرات مفصلی انجام‌ شد و ما نگرانی‌های خود را از اقدامات سد سازی ترکیه در بالادست اعلام کردیم و در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام شد و جمع‌بندی رؤسای‌جمهور این دو کشور این شد تا کمیته‌ای برای بررسی این موضوع با طرفین این دو کشور یعنی وزیر نیرو از سمت ایران و وزیر کشاورزی از سمت ترکیه تشکیل شود تا با مذاکره و هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد نگرانی‌ها به حداقل برساند.

وزیر نیرو گفت: در موضوع هیرمند نیز نگران هستیم و بارها گفتیم طرف افغانی با حقآبه ایران موافقت کرده است که این مساله مثبت اما کافی نیست. مذاکرات مفصلی شده انجام شده و ضرورت اقتضا می‌کند که بزودی سفری به افغانستان داشته باشم.

وی ادامه داد: در موضوع انرژی توافق‌های خوبی با کشورهای همسایه داشتیم و با روسیه، ترکمنستان، ترکیه، قطر،پاکستان و افغانستان توافقاتی انجام شد که در این مذاکرات هدف ما مبادله است و دواصل مهم رعایت حقوق مردم کشورمان و منافع اقتصادی کشورمان در صنعت برق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز