خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

نماز جمعه تریبون مطالبه‌گری از درد و رنج مردم است/ میانگین سنی ائمه جمعه به ۴۹ سال رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۲۱۱

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ۲۲۶ نفر از طلاب جوان حوزه که از رویش‌های انقلاب اسلامی ما هستند به لیست ائمه جمعه ما اضافه شدند که متوسط ورودی ما سن ۴۰ است که میانگین سنی ائمه جمعه را تا ۴۹ سال پایین آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علی نوری معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در نشست خبری خود به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی گفت: با تبریک ایام ماه ذی‌الحجه، سالروز آغاز برگزاری نماز جمعه در ایران اسلامی و یاد شهدای محراب و امام خمینی (ره) که باعث ایجاد یک موهبت بزرگ شده را گرامی می‌داریم.

وی افزود: جا دارد از شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر کنیم که روز پنجم مرداد را به عنوان سالروز نماز جمعه در تقویم ثبت کردند. در چهل و سه سال انقلاب اسلامی از طریق صدا و سیما شاهد‌ پخش خطبه نماز جمعه تهران و قم بودیم اما قرار است از برنامه قرارگاه در شبکه قرآن به شکل اختصاصی نماز جمعه با حضور ائمه جمعه پخش شود.

نوری گفت: تشکر بعدی از دولت انقلابی سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه بودجه و مجلس است که اعتباراتی تخصیص داده شد تا با همت مردم ۲۵۰ مصلایی که در دولت قبل کم کار و نیمه تکمیل بود، تکمیل شود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: تشکر ویژه را از خبرنگاران و اصحاب رسانه و منتقدان داریم واز هر نقدی که در این مدت باعث تقویت بنیان‌های نماز جمعه شده تشکر می‌کنیم. به همین دلیل این نقدها باعث خواهد شد که این خبرسازی‌ها و تصویرسازی‌ها مورد قبول قرار نگیرد و باعث ایجاد زیباسازی‌ها و تشکیل یک ذهنیت مثبت در کنار خانواده‌های ایرانی شود.

نوری افزود: در هفته بزرگداشت نماز جمعه قرار است در دو بخش برنامه‌هایی برگزار شود. در بخش اول پایگاه‌های سراسر کشور و دفاتر ائمه نماز جمعه یاد و نام شهدای نماز جمعه را گرامی خواهند داشت. در ادامه با استفاده از برنامه‌هایی در نماز جمعه این هفته، برپایی مسابقه کتاب‌خوانی و انتشار تصاویر گرافیکی با مضمون نماز جمعه را خواهیم داشت. سپس برنامه پویش دعوت را خواهیم داشت تا دختران و پسرانی که نماز جمعه اولی هستند، بتوانند در این برنامه قرآنی شرکت کنند.

وی عنوان کرد: رویکرد محتوایی ما انقلابی و مردمی خواهد بود. از روز دوشنبه گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل را داریم که بعد از دو سال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. مهمانان گرامی هم هر سه رؤسای قوه به همراه سه وزیر اطلاعات، کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند بود که از سخنان آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: در مورد نوع حضور و مواجهه ائمه جمعه مطرح شد که آیا می‌خواهند به طور مطالبه‌گرایانه به کار خود ادامه دهند یا خیر که با لیست اسامی که در اختیار ما قرار گرفت این روند ادامه دارد و همچنان خواهد داشت. از نکاتی که مورد توجه صدا و‌ سیما و ائمه جمعه بوده، رسیدگی به وضعیت مسکن و اجاره‌بها در این وضعیت بد اقتصادی بود که ائمه جمعه در خطبه‌های خود توصیه‌هایی به دولت و مردم داشتند.

وی افزود: در مثالی دیگر  بحث اصلاح سیاست اقتصادی مورد توجه دولت را داشتیم که این موضوع به نوعی الزام‌آور شد و مورد توجه ائمه جمعه قرار گرفت و در توصیه‌های خود در نقد اثرات اصلاح اقتصادی سخنرانی‌هایی انجام دادند.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: قطعا نماز جمعه تریبون مطالبه‌گری از درد و رنج مردم است تا بتوانیم با کمک رسانه‌ها این مطالبه‌گری را به نحو مطلوب انجام دهیم.

نوری گفت: ما با حجمی از تخریب‌ها  در فضای مجازی مواجه هستیم که فضای جامعه و رسانه‌ای ما را تلخ می‌کند. ما توصیه می‌کنیم پس از مواردی که از بیانات ائمه جمعه به صورت تحریف، شایعه، تخریب و دروغ خبری منتشر می‌شود اول این صحبت‌ها به صورت دقیق بررسی شود و سپس مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال در یک مورد خبری در خصوص افتتاح قهوه‌خانه توسط ائمه جمعه را داشتیم که به صورت سهوا یا عمدا این خبر تحریف شد که بیکاری تا کجا رفته که ائمه جمعه رفتند قهوه‌خانه‌ای افتتاح کنند. اما اصل ماجرا کمک ائمه جمعه به جوانی بود که از مسیر خلاف دوری کرده و کاری کرده تا با تولید شغل در مسیر درست و سلامت قرار بگیرد. سوال ما اینجاست افرادی که دست به تخریب اعمال ائمه جمعه زدند و خبری را دروغ منتشر کردند، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ۲۲۶ نفر از طلاب جوان حوزه که از رویش‌های انقلاب اسلامی ما هستند به لیست ائمه جمعه ما اضافه شدند که متوسط ورودی ما سن ۴۰ است که میانگین سنی ائمه جمعه را تا ۴۹ سال پایین آورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز