خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام محمدحسنی:

هوشیاری، سرسختی و عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی ویژگی‌های بارز فرمانده تراز اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۶۹۹

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال قبل ویژگی های مدیریت مطلوب و فرماندهی تراز اسلامی از دیدگاه امیرالمومنین (ع) بیان شده است، گفت: هوشیاری، سرسختی، عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی و بندگی خدا ویژگی‍های بارز فرمانده تراز اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی که  به میزبانی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، ضمن  تبریک دهه ولایت با بیان اینکه دفاع پیش دستانه یکی از معارف دینی است، گفت: از صدر اسلام تا کنون هرگز مسلمانان آغازگر جنگی علیه هیچ ملت و جمعیتی نبوده اند، اما در حوزه دفاع، به‌ویژه دفاع پیش دستانه برابر برخی آیات قرآن با هدف ایجاد باز دارندگی دشمن ابتکارهایی به خرج داده است که جای یک کار پژوهشی را دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به مشخصات فرمانده تراز اسلامی از منظر امام علی (ع) تصریح کرد: این همایش در راستای استفاده از فرازهای نهج‌البلاغه شریف برگزار شده است و بر همین اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) نیز بر این است که با نهج البلاغه مانوس شوید و این همایش در پی تحقق چنین هدفی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: کتاب شریف نهج‌البلاغه مانند قرآن سرشار از علوم و معارف مورد نیاز بشر است که در صورت کشف و بکارگیری دقیق آن تضمین کننده خوشبختی دنیا و آخرت بشر است، به همین دلیل از نهج‌البلاغه به عنوان برادر قرآن یاد شده است.

وی با اشاره به پیشتازی اسلامی در موضوع مربوط به فرماندهی و ویژگی‌های فرماندهی مطلوب از منظر نهج‌البلاغه با تاکید بر بیانات امام علی (ع) تصریح کرد: از منظر امام عی (ع) رهبر جامعه اسلامی و نیز فرمانده یک مجموعه، به منزله نخ تسبیح است که اگر پاره شود، دانه ها از هم می پاشد بنابر این باید درک درستی از جایگاه رهبری و فرماندهی داشت.

وی در مورد ویژگی های فرمانده تراز اسلامی در نهج البلاغه افزود: هوشیاری، سرسختی، عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی و بندگی خدا از جمله ویژگی های بارز فرمانده تراز اسلامی است.

حجت الاسلام محمدحسنی، ولایت مداری، پایداری، مهربانی با مردم، اولویت بندی در امور مهم و غیر مهم، تقویت انگیزه و جلوگیری از سوء استفاده شغلی را از دیگر ویژگی‌های فرمانده تراز اسلامی برشمرد.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از ۱۸ مقاله برتر تجلیل به عمل آمد.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز