خبرگزاری کار ایران

صدور کیفرخواست برای اعضای بزرگترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۰۷۴

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای اعضای بزرگترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور با قاچاق بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی قهرمانی صبح امروز (۲۸ خردادماه) اعلام کرد: روند تحقیقات قضایی و رسیدگی به اتهامات اعضای بزرگترین باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر در جنوب کشور منجر به صدور کیفرخواست شده است.

این مقام قضایی در توضیح اهمیت این پرونده قضایی با اعلام اینکه پرونده اعضای این باند بیش از ۱۲۵۰ صفحه است، اظهار داشت: این باند سازمان یافته که در نتیجه عملیات ضربتی و رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)  شناسایی و منهدم شده است به صورت مسلحانه و خانوادگی به سرکردگی چهار برادر اداره می‌شد و علاوه بر تعدادی از کشورهای همسایه، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و تهران فعالیت می کرد. 

وی بیان کرد: این باند قاچاق موادمخدر هزاران میلیارد تومان تراکنش مالی و صدها حساب بانکی داشته اند و تمامی مبادلات مالی حاصل از اقدامات مجرمانه این افراد در زمینه حمل و نگهداری مواد مخدر از طریق کارت‌های بانکی اعضای خانواده آنها انجام می‌شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با بیان اینکه گردش مالی این باند مواد مخدر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: به دستور مقام قضایی با هدف ضربه به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر، ۴۹ واحد مسکونی و تجاری آنها پلمب شد و ۲۵۰ نفر شتر از آنها نیز توقیف شده است.

قهرمانی خاطر نشان کرد: همچنین ۱۵ کیلوگرم طلا از این سوداگران مرگ ضبط شده و مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان وجه نقد موجود در حساب های بانکی این افراد نیز توقیف شده است.

وی اضافه کرد: باند مزبور بزرگترین باند مواد مخدر جنوب کشور در سالیان اخیر بوده است که به صورت بین المللی فعالیت کرده و براساس بررسی‌های صورت گرفته توانسته بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر را به کشور وارد کند که از این میزان بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم از آن در قالب ۹ عملیات جداگانه کشف و ضبط شده است.

مجتبی قهرمانی یادآور شد: اعضای این باند بین المللی، مواد مخدر را از یکی از کشورهای همسایه خریداری کرده و آن‌ها را در قالب محموله متعدد از طریق دریا به وسیله لنج و قایق های تندرو به سواحل هرمزگان منتقل کرده و سپس در سراسر کشور توزیع می کردند.

این مقام قضایی تأکید کرد: البته گستره فعالیت های باند مذکور تنها محدود به مرزهای سرزمینی ایران نبوده و نامبردگان مشتریانی را در کشورهای خارجی نیز داشته اند که تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

وی همچنین بیان داشت: قرار نهایی در خصوص اعضای این باند بین المللی مواد مخدر صادر شده و پس از صدور کیفر خواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بندرعباس ارسال شده است.  

 قهرمانی تصریح کرد: در قرار نهایی صادر شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، اتهام متهمین اصلی پرونده، افساد فی الارض از طریق مشارکت در مدیریت و سازماندهی باند قاچاق کلان و عمده مواد مخدر، خرید و وارد کردن مواد مخدر به کشور و توزیع و فروش آن در استان های مختلف، پشتیبانی مالی و سرمایه‌گذاری در باند قاچاق عمده مواد مخدر از طریق تهیه وسایل نقلیه از قبیل لنج، قایق‌ و خودرو و مدیریت پرداخت ها و واریز وجوه بابت مواد مخدر و پرداخت حق الزحمه به اعضای باند با استفاده از کارت ها و حساب های افراد مختلف و اجیر کردن اشخاصی در جهت قاچاق مواد از مبادی ورودی کشور تا تحویل به خریداران، قید شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده حافظان امنیت کشور در شناسایی عوامل این باند مخوف و سازمان یافته و همچنین تکمیل روند تحقیقات به منظور مشخص شدن زوایای پنهان فعالیت های مجرمانه این افراد، از اقدام به موقع و مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در این خصوص تشکر و قدردانی کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز