خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای فنلاندی:

اراده ایران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۱۳۷

وزیر امور خارجه با انتقاد از بی‌تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان و پکا هاویستو، وزرای امور خارجه ایران و فنلاند در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی به گفت‌وگو وتبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه فنلاند به تهران و توافقات به عمل آمده، اعلام آمادگی کرد که مسیر توسعه همکاری‌های میان ایران و فنلاند بیش از پیش گسترش یابد.

وی با انتقاد از بی‌تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت از تداوم آتش‌بس در یمن، بر لزوم لغو محاصره کامل انسانی این کشور و حل و فصل بحران یمن در چارچوب گفت‌وگوهای یمنی - یمنی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان درخصوص جنگ اوکراین اظهار گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است و هر دو طرف درگیری در کیف و مسکو را به گفت‌وگو و پایان دادن به جنگ دعوت می‌کند و راه حل را در دیپلماسی و گفت‌وگو می‌داند.

پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگو، با گرامیداشت نودمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور، مناسبات ایران و فنلاند را مهم خواند.

وی نسبت به حصول توافق مطلوب در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد و بر توسعه و گسترش همکاری‌ها بین تهران و هیلسنکی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فنلاند درخصوص بحران اوکراین نیز ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای روسی- اوکراینی با کمک کشورهای مختلف و از جمله اسران به حل و فصل مسالمت‌آمیز این بحران کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز