خبرگزاری کار ایران

منصوری در جلسه شورای اداری استان تهران:

لشکری از جوانان انقلابی در بدنه دولت مستقر شده‌اند/ تهران یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۸۳۰

استاندار تهران گفت: امروز در سطح استان تهران وفاق و همدلی و هم‌افزایی بین همه ارکان حاکمیتی وجود دارد. در حوزه امنیت به لطف خدا وضعیت خوبی داریم و امروز استان تهران یکی از امن ترین استان‌های کشور است البته این بدان معنا نیست که هیچ اتفاقی در تهران رخ نمی دهد اما در اتفاقات مهمی مانند قطع سامانه سوخت در کشور یا عادلانه سازی یارانه ها مدیریت خوبی صورت گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری استاندار تهران پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان تهران که به ریاست رییس‌جمهور برگزار شد، طی سخنانی، گفت: امروز در سطح استان تهران وفاق و همدلی و هم‌افزایی بین همه ارکان حاکمیتی وجود دارد. در حوزه امنیت به لطف خدا وضعیت خوبی داریم و امروز استان تهران یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است البته این بدان معنا نیست که هیچ اتفاقی در تهران رخ نمی‌دهد اما در اتفاقات مهمی مانند قطع سامانه سوخت در کشور یا عادلانه‌سازی یارانه‌ها مدیریت خوبی صورت گرفته شد.

وی افزود: سرمایه اجتماعی دولت و اعتماد مردم به دولت موجب شد که در موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها کمترین حاشیه را داشتیم.

استاندار تهران گفت: بسیاری از دستگاه‌های حاکمیتی و امنیتی در تهران امتدادی ندارند و نیاز است که فعالیت آنها تقویت شود همچنین تغییر در ساختارهای سیاسی و اجرایی نیاز است که به سمت نظام حاکمیتی و یکپارچه پیش برویم.

منصوری تصریح کرد: طرح تشکیل فرمانداری‌های ویژه آماده و تقدیم دولت شده است.

وی بیان داشت: امروزه شاهد کاهش مستمر نرخ بیکاری در تهران هستیم و ۱۲۰ درصد از اشتغال استان تهران تحقق پیدا کرده است یعنی بیکاری استان تهران امروز به زیر ۶ درصد رسیده است. 

استاندار تهران با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۴۰۰ واحد تولیدی راکد احیا شده است، گفت: ۶۳ واحد تولیدی که توسط بانک‌ها توقیف شده بود به چرخه تولید بازگشته است. همچنین بیش از ۲۰ جلسه کارشناسی با حضور وزرا و معاونین رییس‌جمهوری برگزار شده و مشکل ۵۰ ساله صنعت استان تهران در حال حل شدن است.  

وی افزود: با توجه به شعار سال و دستور رییس‌جمهوری، پارک علم و فناوری پردیس، کارگروهی در این خصوص شکل گرفته است.

منصوری تاکید کرد: در حوزه عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته و از ظرفیت‌های شهرهای اطراف استفاده شده است. مسئله مهم مسکن را روزانه پیگیر هستیم امروز ۱۱ هزار اراضی برای ساخت مسکن مشخص شده است و از بخش خصوصی در این راستا کمک گرفته شده است.

وی اضافه کرد: شبکه حمل و نقل ریلی و الحاق آن به متروی تهران انجام شده است و پیگیری‌های جدی هم در بازسازی آن ها صورت گرفته است.

استاندار تهران با اشاره به اقدامات استانداری در حوزه فرهنگی اجتماعی و سیاسی، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر در حال پیگیری است. برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جوانی جمعیت صورت گرفته است.

منصوری تصریح کرد: لشکری از جوانان انقلابی در بدنه دولت مستقر شدند که از تسلط، تعهد، ظرفیت و توان مدیریتی در کنار جوانی برخوردار هستند.  

وی با اشاره به تغییر مدیران دولت قبل، تاکید کرد: صدور کدشناسه نیروی قراردادی ممکن است ۶ ماه تا یک سال زمان ببرد که این موضوع منجر به زمان بردن تغییر در بدنه دولت شود. 

استاندار تهران بیان داشت: در حوزه تأمین برق، با کمبود ۳ هزار مگاواتی مواجه هستیم و حتما می‌طلبد که وزارت نیرو در این خصوص اقداماتی را صورت دهد. مساله آلودگی هوا و مسائل ناشی از آن و همچنین حمل و نقل و حل معضل ترافیک نیازمند یاری هیئت دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز