خبرگزاری کار ایران

بابایی:

تمام اسناد اموال غیرمنقول اعم از اراضی و املاک به صوررت الکترونیکی صادر خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۵۴۴

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در آینده نزدیک، تمام اسناد اموال غیرمنقول اعم از اراضی و املاک به صوررت الکترونیکی صادر خواهند شد

به گزارش ایلنا، حسن بابایی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به سفر اخیر خود به استان کردستان، از صدور سند حدنگاری برای دریاچه زریوار با مساحت ۱۸ میلیون متر مربع خبر داد.

بابایی با اشاره به اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای راهبرد هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی گفت: در آینده نزدیک، تمام اسناد اموال غیرمنقول اعم از اراضی و املاک به صوررت الکترونیکی صادر خواهند شد؛ این امر بدان معناست که هیچگونه سند فیزیکی در حوزه اراضی و املاک نخواهیم داشت و به محض اینکه سندی صادر شود در سامانه بارگذاری خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه اسناد الکترونیکی اموال غیرمنقول برای کاربران قابل رویت خواهد بود، گفت: با اجرای این طرح، موضوع جعل اسناد به طور کلی منتفی می‌شود و گام بلندی در راستای امنیت و صحت اسناد برداشته خواهد شد .

بابایی در ادامه ضمن تقدیر از رئیس قوه قضاییه به سبب ابلاغ نظام‌نامه دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: به موجب این نظام‌نامه، تمام فرآیندهای مرتبط با ثبت ازدواج و طلاق «الکترونیکی» شد و امروز در تمامی دفاتر کشور، وقایع مربوط به ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پارک فناوری پردیس اظهار کرد: در جریان این بازدید مقرر شد که اقدامات لازم جهت استفاده از ظرفیت پهپادها در حوزه حدنگاری انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز