خبرگزاری کار ایران

امیردریادار سیاری مطرح کرد؛

پیشرفت ارتش در حوزه پهپادی سریع و مناسب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۳۴۵

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه متناسب با فناوری روز توان پهپادی خود را ارتقا می‌دهیم گفت: توانمندی امروز پهپاد ما به جایی رسیده که می‌توانیم ادعا کنیم که می‌توانیم نیاز خودمان را برطرف و اگر نیاز باشد نیازهای سایرین را نیز تأمین کنیم

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در برنامه صف اول درباره آخرین وضعیت نیروهای چهارگانه ارتش گفت: نیروهای چهارگانه ارتش در آمادگی کامل به سر می‌برند و آمادگی خود را به سطحی رساندند که هر تهدیدی متوجه کشور باشد بتواند به خوبی و با آمادگی کامل به آن پاسخ دهند.

وی با اشاره به بحران اوکراین ادامه داد: همه تحولات و موضوعات در سطح جهانی را رصد و اخبار را پیگیری می‌کند و بر همه این اتفاقات اشراف داریم آن‌ها را رصد و موضوع را دنبال کرده و خود را برای مقابله با جنگ ترکیبی آماده می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: همه تهدیدات از قبیل سایبری و تهدیداتی که در آینده وجود دارد رصد می‌شود و آمادگی ما متناسب با این تهدیدات است، اولویت در ارتش این است که خودش را متناسب با تهدیدات که در آینده می‌تواند وجود داشته باشد آماده کند تا بتواند به خوبی پاسخگوی این تهدیدات باشد و متناسب با این نیاز است که نیروی انسانی کارآمد تجهیزات به‌روز و کارآمد و همچنین با توجه به فناوری‌های نو را تولید و ارتقای توانمندی را دستور کار خود قرار داده است تا بتواند در مقابل تهدیدات نوپدید توان بازدارندگی داشته باشد.

امیر دریادارسیاری تأکید کرد: امروز نمی‌توان با تجهیزات قدیمی با تهدیدات جدید مقابله کرد اما می‌توان از تجربیات و دانش‌های گذشته برای ارتقای توانمندی و بازدارندگی استفاده کرد.

وی ادامه داد: حفظ تمامیت ارضی کشور با ارتش است و نیروهای چهارگانه ارتش از جمله نیروی زمینی، دریایی، هوایی و نیروی پدافند هوایی در اقصی نقاط کشور استقرار دارند و با قدرت در مقابل هرگونه تهدید ایستادگی می‌کنند البته حفظ تمامیت ارضی کشور اولویت ارتش است اما در عرصه‌های دیگر که نیاز باشد ارتش وارد عرصه می‌شود و با هرگونه تهدید مقابله می‌کند و اجازه ورود عناصر بیگانه را به داخل کشور نداده و در این عرصه نیز سرافراز بوده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به توانمندی ارتش در حوزه پهپادی گفت: انواع پهپادها از جمله کمان ۲۲ و کمان ۱۲، مهاجر، آرش، ابابیل و سایر پهپادها تولید شده و در نیروی زمینی، هوایی، دریایی و همچنین نیروی پدافند هوایی قرار دارد و این پهپاد توان انجام رزم هوایی و عملیات‌های شناسایی را دارند که تعدادی از آنها در رژه ۲۹ فروردین به نمایش گذاشته می‌شوند.

امیردریادار سیاری پیشرفت ارتش در حوزه پهپادی را سریع و مناسب دانست و گفت: توانمندی امروز پهپاد ما به جایی رسید که می‌توانیم نیازمندی‌های هر کشوری که از ما پهپاد بخواهد را تأمین کنیم این نشان دهنده یک جهش بسیار بالاست و ما می‌توانیم امروز ادعا کنیم که می‌توانیم نیاز خودمان را برطرف کنیم و اگر نیاز باشد نیازهای سایرین را نیز تأمین کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما باید متناسب با فناوری روز توان پهپادی خود را ارتقا دهیم و این اتفاق در حال افتادن است امروز توان و فناوری نیروهای مسلح بسیار بالا است و آنچه امروز شما می‌بینید که در رزمایش‌ها به کار گرفته شده است تمام آن بر اساس دانش بومی بوده است و قطعاً رزمایش‌ها در امتحان این محصولات نقش بسیار مهمی دارند، به عنوان مثال در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، یگان‌های پهپادی توان و کارآمدی خودشان را به خوبی نشان دادند عرصه واقعی است که ما توانمندی‌ها و تخصص‌های مختلف و در آن به کار می‌گیریم

امیر سیاری خاطرنشان کرد: ما باید برای رزم‌های آینده برنامه ریزی و آن را تمرین‌ها کنیم، این دلیل نمی‌شود که این تمرینات و توان رزم خودمان را آشکار کنیم ما نباید آنچه تاکتیک و تکنیک برای مقابله با تهدید داریم را در معرض دید دشمن قرار ‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم رزم واقعی را نادیده بگیریم ما وقتی می‌گوئیم که آمادگی داریم در مقابل هر تهدیدی ایستادگی کنیم این یعنی در جنگ‌های شناختی دشمنان را شناخته این و آینده تهدیدات را مدنظر قرار داده و بر اساس آن نیروی انسانی مورد نظر را جذب آموزش و همچنین تجهیزات مورد نیاز را تولید و با تمرین، خود را برای مقابله با این تهدید آماده می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به همکاری گسترده ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در نیروهای مسلح بخش جهاد خودکفایی قرار دارد که نیازها و پروژه‌های مورد نظر را در عرصه‌های مختلف و متناسب با آن مطالعات را انجام می‌دهند و پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری در حال انجام است و متناسب با این پروژه‌ها از جوانان نخبه استفاده و با شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی همکاری می‌کنیم.

دریادار سیاری تصریح کرد: افتخاراتی که امروز به انها می‌بالیم نتیجه همکاری ارتش، سپاه، وزارت دفاع، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان است، که باید به این پیشرفت‌های گسترده افتخار کنیم. زیردریایی، ناو و جنگنده‌ها پیشرفته‌ترین علم روز جهان را نیاز دارند که جوانان این مرز و بوم به ان دست یافته اند.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در حوزه‌های مختلف گفت: ارتش در عرصه‌های مختلف مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، امداد و نجات و بیماری کرونا حضور مؤثر و افتخار آفرینی داشته که در کرونا ۲۲ شهید داده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش خدمت به مردم را افتخار خود می‌داند و ثابت کرد که ارتش فدای ملت است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به جایگاه سرباز در نیروهای مسلح گفت: جایگاه سرباز در نیروهای مسلح ایران بسیار ارتقا پیدا کرده و سربازان در کنار حفظ امنیت کشور تخصصی را فرا گرفته‌اند و می‌توانند بعد از سربازی با تخصصی که فرا گرفته اند می‌توانند مشغول کار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز