خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان:

مطالبه‌گری مردم نباید به آنارشیسم و انحراف کشیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۲۰

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: در برخی از جاها مجمعی تشکیل شده به نام مطالبه‌گری مردمی، این مطالبه‌گری مردم نباید به آنارشیسم و انحراف کشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله عباس کعبی در همایش «جریان حلقه‌‌های میانی؛ پیشران حمکرانی مردم» گفت: بحث حمکرانی مردمی و جریان‌های حلقه‌های میانی مبنای دینی و فقهی دارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: در دموکراسی لیبرال بعاز انتخابات و سرکار آمدن حکومت، مردم از حمکرانی حذف می‌شوند و حمکرانی در دست حزب حاکم است و برخلاف مردم‌سالاری اسلامی است در حالیکه در مدل مردم‌سالاری دینی مردم به شکل سازمان‌یافته و منسجم در همه اعمال حمکرانی به دولت کمک می‌کنند.

وی افزود: در مردم‌سالاری دینی پیوند امت و امامت در مشارکت عمومی در حل مسائل حمکرانی با حضور فعال در صحنه مطرح است. اهتمام به امور مسلمین به عنوان یک مسئله مهم پیگیری می‌شود‌.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: ساخت یک جامعه اسلامی نیازمند پیوند دولت و ملت است. یکی از واجبات سیاسی برای هر مسلمان در ساخت جامعه و ایفای نقش سازنده نیازمند یکسری اعمال است. در ساخت جامعه و دولت-ملت حمکرانی مردم بسیار مهم است.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان اظهار داشت: در برخی از جاها مجمعی تشکیل شده به نام مطالبه‌گری مردمی، این مطالبه‌گری مردم نباید به آنارشیسم و انحراف کشیده شود.

وی تاکید کرد: مبنای اصلی و پایه‌ای در حل مسائل دینی ولایت و نگاه به عدالت است، عدالت بدون شاخص ولایت، عدالت نیست.

کعبی بیان کرد: عدالت همراه با ولایت شاخص حائز اهمیت سیاست‌های کلی نظام است که باید تبدیل به برنامه و فرهنگ عمومی شود.

وی ادامه داد: تبلیغ، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی ملی پیش‌نیاز مطالبات حلقه‌های میانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز